Lillmagen

Troya har haft lite problem med magen ända sen jag slutade amma ungefär. Hon fick baby semp 1 lemolac och det funkade kanon tills det var dags att byta till nr2.


Vi har provat blanda fifty fifty, återgå till 1:an ett tag, bara 2:an osv men magen vill inte bli helt okej. Jag får hjälpa henne med magen varannan dag annars så går det inte, men det kan ju inte vara hälsosamt i längden!


Jag vet inte riktigt vad jag ska göra faktiskt. En del har sagt att NAN ska vara bättre men dom har ju ingen mot känsliga magar, så vågar man prova? Tänk om hon blir ännu värre?



Kommer ihåg att jag använde mesmör till Natalie och Ronja för att lätta lite i magen för dom, men om jag minns rätt så var nog det i välling ålder.. Jag minns ärligt talat inte..



Idag har Troya sovit kanske 45 minuter totalt sedan kl 10.00 imorse, hoppas hon får sova i natt iaf :)


Alltså hon har inte ont hela tiden och skriker oavbrutet. Men man märker att hon är "obekväm" hon smågnäller och kan ifrån ingen stans komma ett gallskrik rakt ut som sen bara försvinner. Sen kan hon inte ligga still och ålar runt och smågnäller precis som en annan skulle göra om man hade magknip. Kommer liksom aldrig till ro. Och när jag hjälper henne med magen då blir hon glad igen, men som sagt det måste ju börja funka av sig självt!




Mammas lillsessa.


Man får hoppas det "löser" sig!


Kommentarer
Postat av: Anna

Hej. Messmör kan du använda redan nu eller lite olivolja för att smörja upp tarmarna.

2011-05-15 @ 22:20:32
URL: http://tobotroll.bloggplatsen.se
Postat av: Lina Börjesson

Då ska jag prova det idag :) Tack Anna!! :)

2011-05-16 @ 08:43:50
URL: http://mommyrocks.blogg.se/
Postat av: Milo

Minifom var räddningen för min son... Sedan när han var gammal nog för vällingen fick han en tesked messmör i flaskan.

Vi provade fullkornsvälling när tiden var inne.... tyvärr resulterade detta i kroniska diarreer. Han var helt sonika överkänslig mot fullkorn!

Mina senare barn fick aldrig prova fullkornsvällingen , utan dem åt välling 2 resten av sin vällingtid.

Lycka till! ;)

2011-05-16 @ 10:04:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback