Ärren

Nu när Natalie inte har skenan så får vi linda av emellanåt och smörja med mjukgörande och kortison eftersom hon reagerar med röda svullnader i knävecket av all omläggning.



Och alla dom små såren har nu läkt och man kan se små ärr efter dom. Och även fast mepilex plattan ligger på ser man början av såret som sträcker sig ner under knäet och sväner in mot knävecket. Den raka delen av såret har ju läkt men kan kan ju se av det lilla som syns att ärret inte blir vackert.



Jag kommer aldrig visa såret här men ärren lägger jag nu ut bilder på. Många har frågat mig och förstår inte riktigt hur såret sitter och vad jag menar med dom små och det stora såret, men med dessa bilder man kanske förstår lite bättre.

Jag är ingen picasso, men det röda är sårytor och det svarta är död vävnad.



Och hon har förlorat en hel del muskler, man ser ju klart och tydligt att vänstra benet är smalare.






Men tur att barn tränar upp sig fort iaf !








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback