Banta, diet, metoder, rätt, fel.

Det finns tusen och en olika dieter och kostråd. Till och med dietisten som jag träffat via landstinget höll med om det. Hon höll även med om att det inte finns några rätt eller fel! Och det är ju faktiskt så att alla är vi olika och alla våra kroppar hanterar och mår olika med diverse dieter. Det värsta jag vet är när man total sänker en diet för en annan och drar ett streck att denna diet är den enda rätta för alla. För där har man fel! Och jag tycker även det är väldigt arrogant att säga så.


Dom resultaten jag nu får med LCHF kanske du som läser detta inte hade fått, för att vi är olika. Och dom resultaten andra får med sina dieter kanske inte jag skulle fått.

Kika bara in här på CamillaSkaBliSmal, hon har fått kanon resultat med ViktVäktarna! Och det är det rätta för henne och jag är kanon glad för hennes otroliga resultat! Och är det någon som läser min blogg och håller på med VV, har tänkt börja eller vill få inspiration och real life stories om VV, då rekomenderar jag er att kika in till henne!

Jag kan säga att nu är det dag tre på dieten och jag har nästan haft dåligt samvete när jag haft så mycket fett i maten. OCh jag ska vara ärlig och berätta att jag kände nästan att jag inte skulle fullfölja när jag såg fettmängderna. Jag trodde det här kan aldrig bli gott och jag kommer garanterat gå upp i vikt nu ju! OCh sen att det inte finns en maxgräns för hur mycket man äter, då tänkte jag att jag kommer ju föräta mig, jag som älskar mat! Men......

Skillnader jag kännt hittills är:

Jag är inte lika hungrig längre
Jag har inget sötsug.
Maten är grymt god, det blir inte för mycket av det feta som jag trodde.
Jag är piggare och gladare.
Har en känsla i kroppen av energi till tusen!
Och sen resultatet som man ändå ser mest åt när man har så många kilos övervikt som jag har, vikten:
Startvikten:101 kg
Nuvarande vikt: 96,5 kg



Och ja jag är bara inne på dag tre.
Och ja jag tränar också.

Nu ska jag avnjuta en riktigt fet frukost!

Ha en underbar fredag!


Kommentarer
Postat av: Ellan

Jag höll på med LCHF till och från i ca 2 år och gick nog ner ca 20 kg (vet inte riktigt hur mycket, hade ingen våg) Metoden var kanon ialf i början för mig. Men så fort jag fuskade lite stod vikten still minst 1 vecka, sista svängen jag körde var jag tvungen att vara så extrem att jag i princip bara åt proteiner och fett det blev astrist för mig och ett jäkla räknande. Har gått över till VV o de funkar finemangs än så länge men märker nu att man har mera sug o hunger än under LCHF tiden. Lina lycka till med LCHF de här kommer du fixa grejtans!

2011-03-25 @ 14:27:05
Postat av: Camilla

Oj va roligt att du gått ner så mycket Jätte glad för din skull du som var så deppig tidigare i veckan förtjänar värkligen detta och det verkar ju en kanon bra metod för dig!

och jätte roligt att du ville länka till min blogg :-)och allt fint du skrev det värmer i hjärtat :-)



Och precis som du säger ingenting är rätt o fel alla metoder passar olika människor kul att du hittat din metod :-) och det verkar ju vara en kanon bra metod för dig!

2011-03-25 @ 16:21:47
URL: http://[email protected]
Postat av: sandra

Oj Lina.. shit va roligt att det går så bra!!!

Jag är jätte glad för din skull!

Håller med dig om alla dieter, man blir lite snurrig, och som du sa, det finns en diet för alla!!!

2011-03-25 @ 18:19:14
URL: http://mammasandrasliv.blogg.se/
Postat av: Lina Börjesson

Ellan: Jag ser det lite som att jag kan ju inte fuska eftersom min mage inte klarar av kolhydrater. Jag mår jättedåligt av dom. Så jag vill lära mig en livs stil utan :) Kul att du trivs med VV!! OCh hur går det med promenad bandet nu då? Hälsa göbben din!

Kramis



Camilla:

Jo början av veckan var riktigt hård faktiskt men nu så börjar den ljusna igen. Ja jag har liksom bestämt mig för att prova i tre månader och sen utvärdera hur jag mår och resultaten. Kommer även ta prover för att kolla blodfetter och liknande då :) Kram



Sandra:

TAck vännen! Hoppas allt går kanon för dig med! Vi får väl ta ett gympa pass ihop någon dag !! Och bränna lite ;) Kramis

2011-03-26 @ 10:07:55
URL: http://mommyrocks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback