Smakisar

Ja snart är lilla Troya 6 månader och hittills har det inte funkat någe vidare med smakportioner.

Jag trodde jag hittat den ultimata lösningen med en barngröt för känsliga magar blandat med katrinplommonpuré. Men efter ett par dagar så låser sig magen på lillan.

Och nu märker man vilket behov hon börjar få av mera "riktig" mat. Hon äter kolossala mängder ersättning och har börjat vakna 3-5 ggr /natt för att äta.

Eller natten kan också vara för att hon tycker det är morgon från ca kl 03.00 eftersom det blir ljust då! Vi har ju inga rullgardiner. Så idag ska jag leta i stan efter rullgardin och se om det gör skillnad.

Jag börjar iaf känna mig lite nervös hur jag ska få hennes mage att ta emot mat.
För en månad sen räckte ett paket ersättning i ca 5-6 dagar nu räcker det 2 max 3 dagar. Jag förstår inte hur den lilla får i sig allt!!!!

Jag menar en flaska med 200 ml varannan timme??? Det är ju sjukt mycket för en så lite buse.

Jag sitter och googlar på barnmat men alla råd är ju samma på alla sidor och det funkar inte på henne ju.


När jag böt från babysemp1 till 2:an tog det ca tre veckor innan magen kom i form och det var inte kul alls för henne. Och jag känner mig hemsk om jag bara ska fortsätta ge henne smakisar för att jag "vet" att mage ger sig efter ett tag. Nej känns inte stabilt alls.. hmmmm



Kommentarer
Postat av: Svärmor

Jag tror det är lika bra att du testar naturlig mat - de ska va mat å potatis

Ge henne välling först å sen mer stadigt. Å är det så du inte vill prova "riktig" mat så får du väl testa de där burkarna med pureer - samma sort en längre tid så du vet att hon fixar de................

Annars är det nog läge å göra en undersökning så att du får klarhet i vad de för någ som spökar

2011-06-14 @ 10:39:52
Postat av: Lina Börjesson

Har provat pureér av riktigt mat som tex potatis och frumt.. samma resultat där... Ska prata med bvc nästa gång.

2011-06-14 @ 10:43:31
URL: http://mommyrocks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback