Inte bara minus...

Ja det är tur att man bara har sett den minskning av vikten som varit som ett plus under amningen.....
För nu är det inte minus siffror längre!

Ja det är verkligen så att vid minsta lilla grej jag unnar mig så går jag upp i vikt. En del säger att dom bara behöver titta på en godis så går dom upp i vikt men med mig så är det sant!

Nu har jag inte promenerat på en vecka och har inte haft orken att fixa med gröt på morgonen, smoothies och fruktsallad som mellis istället för dom berömda "panikmackorna" man smäller i sig när man är småhungrig.
Och på en vecka har jag lyckats jobbat upp mig 3 hela kg den ni!
Så går det när jag är sjuk och inte har orken att promenera och vara nogrann med maten.

Min kropp har svajjat så här pass lätt ända sen jag fick min struma diagnos, då gick jag ner till 52 kg!!! Och jag är 179 lång!!!
Den vikten gav mig ett BMI på 16 vilket betyder allvarlig undervikt! Man såg alla revben på mig, skellettet i ansiktet visade typ ögonhålor och jag såg ut som ett skellet med hudöverdrag. Men jag akutopererades då också.

Men jag vet att det är ju inte fett utan vätska till 99 %.. Och lika är det ju när man gått ner så pass mycket på några dagar bara, utan att göra en större ansträngning i motion.

Men jag har kollat upp vad som gäller när man ammar och vill anpassa kosten lite, och det rekomnderas att göra från att barnet är 6 veckor i så fall. Och jag är ändå inte frisk ännu, har tokont i halsen och är snorig, så det får jag ta fram över..

Men nu är det inte lika kul att kolla på min lilla "ticker" längre.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback