Dålig start på dagen

Idag började dagen så otroligt jobbigt. Det är nog inte många som kan förstå hur jag känner och kommer troligen tycka att det är löjligt, men mina känslor förändras inte pga det.

Dom senaste dagarna när jag har börjat fokusera på träningen och vikten ordentligt så har jag även börjat med några tabletter som hjälper till med förbränningen. Förutom att dom gör skillnad fysiskt i kroppen så är dom också viktiga för mig psykiskt. Känslan av att jag vet att kroppen får en extra skjuts av dom är så viktig.
Men i morse så var dom spårlöst försvunna, jag letade överallt men inte ett spår av dom.
ringer då till gubben, som jobbar, för och kolla om han sett dom och då har han tagit med dom till jobbet!!! Han ville ta en innan träningen och plockade med sig burken imorse. Han trodde det var uppigande inför träningen, men dom innehåller uppiggande fast dom är avsedda för fettförbränning, vilket han inte har ett dugg behov av.

Hela dagen bara blev piss där och då. Visst jag kan ta i morgon och det är bara en dag. Och ett litet piller är ju kanske löjligt att bli ledsen för. Men för mig är det verkligen piss!!! Han trodde inte jag använde dom och det gör mig lite ledsen också faktiskt. För innan jag satte igång så pratade jag med honom hur jag skulle lägga upp kost, kosttillskott och träning, för att råd och bekräftelse på att det jag tänkte var i rätt bana. Och då kan jag inte låta bli att bli lite ledsen över att han inte lyssnat, men eftersom jag går hemma nu så svamlar väl jag så mycket att man inte kan ta in allt.

Den här missen av tillskotten får mig känna mig 20 kg tyngre på en gång. Jag är så rädd att jag ska förbli fet efter denna graviditet, jag vill verkligen inte det!!! Psyket är totalt fucked up nu, det är sjukt hur det funkar. Nu känner jag att jag kan ju lika bra äta kolhydrater idag och smacka på med kakor och massa sött, för det går ju åt helvete för mig iaf. Innerst inne vet jag ju att det inte är så, men alla sötsug kommer tillbaka och motivationen att kämpa mig tillbka i form försvann. När jag tittar i spegeln så ser jag hur en dubbelhaka växer framför mina ögon. Huden blir blekare och alla valkar guppar nästan i takt med pulsen. Att se mig själv i spegeln idag får mig att vilja kräkas. Spegelbilden nästan lever ett eget liv! Som att den står och pekar på allt det fula på mig och hånler tillbaka.

Många kanske tycker jag är dum och fjantig nu, och varsegoda det är er rätt att tycka det om mina tankar.


Jag vill bara vara vacker igen och inte vara en fet/ knubbig mamma längre.



Kommentarer
Postat av: Linda

Lina då :( du ska se att allt blir precis som du vill. O det vet du nog innerst inne med.

Vad käkar du för något nu när du tränar och har dig? Tolkar det som att du inte käkar kolhydrater? Alls?

Jag kör utan kolhydrater. Skippar bröd potatis pasta ris och sötsaker. Men jag tränar inte. Har fan inte tid :)

2011-02-17 @ 12:16:43
Postat av: Lina

Jag käkar i princip inga kolhydrater.. på morgonen äter jag jag ju musli, och där är det ju ytterst lite i men annars så är det inget alls. Min mage mår bättre när jag skippar dom också, har haft mycket problem pga kolhydraterna..



Annars så äter jag grönsaker , frukt och kött, fisk .



Hoppas man får snabba resultat nu så man blir mer triggad ;)



Och tiden är ju knapp när man har tre knyten men jag kan rekomendera Zumba, mina ungar är med och gympar till den :9 ( inte Troya förståss ;) )

2011-02-17 @ 13:18:06
URL: http://mommyrocks.blogg.se/
Postat av: Linda

Jag har fått tokigt snabba resultat av att äta fet mat utan kolhydrater. Ägg och bacon till frukost med grädde i äggröran, feta goa såser till köttet och salladen. osv.

Visst det är inte många kilon jag behövde gå ner. Men dessa 3-4 som har varit kvar har fan inte gått bort alls. Tills nu. För nu är de borta!

Så nu ska jag fortsätta äta denna LCHF kost,för jag älskar´t o så ska jag börja träna något. Magen slutar ju inte dallra bara för att jag äter bra :)

2011-02-17 @ 18:30:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback