Mål!

Nu har jag kommit igång med träningen och har också satt mitt första mål!!
Lite scary, men nu kör vi!

Målet är att till den sista april nå 85 kg.
(mammablogg-galan är ju i början av Maj, så då vill man va lite fin iaf)
Startvikten jag hade förra veckan var vidriga 98 kg!!!!
Efter en mjukstart på träningen så har veckan givit mig ett minus kg..
Denna vecka har mina grejjer från gymgrossisten kommit och man kan börja pressa sig lite mer så jag hoppas på ett bättre resultat!

Jag har tio veckor på mig och då bör jag gå ner ca 1,5 kg per vecka för att nå dit. Ett vettigt mål tycker jag.
Eftersom jag gymmar så kommer jag ju vinna en del vikt på att muskler byggs också, men så här i början så finns det ganska rejäla fettlager att ta av, annars så gillar jag inte att följa vikten slaviskt uitan tycker det är roligare att kolla måtten på kroppen.

Men när jag nått 85 kg, vägde 82 innan graviditeten, då ska jag ta bort fokus på vikten och återgå till att mäta mig igen :)


Föregående vecka bestod träningsmässigt av:

Två gympass på ca 90 min
Tre zumba pass
Två halvtimmes promenader med barnvagn
Ett kickboxnings pass med gubben på ca 20 min, i direkt anslutning till ett Zumba pass!




Idag blir det zumba igen, eftersom gubben har kickboxning på måndagar och onsdagar. Men imorgon ska jag prova ta mig till gymmet igen :)

Tips på kolhydrat fattig mat mottages tacksamt, eftersom jag nästan uteslutit dom helt!


Och om någon vet om en bättre "ticker" än den jag har så kommentera gärna!! Min räknar endast i hela kg! Så går jag ner från 98 till 97,8 så visar den nedgång på ett kg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback