tjej tjaffs

När jag var liten så var det värsta det eviga tjaffset som alltid blev när vi tjejjer lekte..
När jag lekte med killarna var allt frid och fröjd, men tjejjer ska alltid skapa drama.

Och det finns ju kvar till olika stora delar hos tjejjer när dom blir vuxna också. Tråkigt nog..


Natalie är nu 8 år, blir 9 i Januari, och jag märker att tjaffset börja byggas runt omkring henne.
Än så länge så är hon inte den som startar till bråk och tjaffs, som försöker bestämma eller styra.
Men man märker att vissa vänner har börjat... En del är äldre och kanske därav anledningen till att dom tendenserna är starkare hos dom.

Och när situationer byggs runt henne blir hon så ledsen, hon vill inte ställa till med problem och försöker vara alla till lags. Jag säger åt henne att ska kompisarna bli sura för att hon säger att hon inte vill, så ska hon inte bry sig om det. Men jag ser hur ledsen hon blir.. Efter tag kan hon säga:
Men mamma jag kan väl göra det då iaf.
Och jag säger att hon ska aldrig göra något hon inte vill bara för att andra inte ska bli sura på henne..


Just nu är det två skilda problem som hon tycker är jätte konstiga.
En av hennes vänner vill bara leka här, aldrig hemma hos dom.
Och den andra vill aldrig vara här, bara vara hemma hos sig...


Gahhhh trodde man skulle slippa tjejdrama som vuxen, men med småtjejjer i familjen så kommer allt tillbaka..

Vad gör man??

Hjälp!

Och säg inte att dom ska lösa det själva för det är det absolut sämsta råd man ge!!!!

Det lovar jag från egen erfarenhet när jag var liten och var yngst i tjejgänget!!


Kommentarer
Postat av: Anna

Önskar jag hade ett gott råd, men dessvärre inte. Tjejer är tjejer, vilket är fruktansvärt irriterande ibland. jag tampas med samma problem med min Amanda och jag håller med, det absolut sämsta är att låta de lösa saken själv. Men jag skulle gärna också vilja ha tips:-))



snygg bogg design, hur gör du???



kram

2010-12-30 @ 22:22:49
URL: http://theooliwer.blogg.se/
Postat av: Lina Börjesson

Det e fasiken inte lätt att växa upp som tjej.. Usja kommer ihåg olika perioder som var riktigt jobbiga!



Bloggdesignen gör jag själv, kul att du tyckte den var fin :)

Jag tyckte den blev för svart så tänkte då göra något ljusare istället.. Typiskt mig, inget mellan läge... Från döskallar till rosa ... hahahaha..



Kul att sitta och trixa i brist på andra sysslor när man inte klarar av att röra sig ;)



Kram

2010-12-30 @ 23:41:46
URL: http://mommyrocks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback