Bam Bam

Jag och tjejerna tittar på film när vi hör ett knackande ljud. Natalie springer och kollar om det är hennes hamster som springer i hjulet men kommer tillbaka och säger att det kommer från tvättstugan..
Vi går dit och hör ljudet klart och tydligt men ser ingenting !!

Fan , vi har en råtta inne! Jag hatar råttor!

När barnen precis lagt sig ser jag hur vår katt Ozzy tittar in mellan alla vikta handdukar och jag tänkte perfekt jag flyttar på lådorna så han kommer åt den äckliga lilla råttan!

Och då ser jag en nos som kikar ut bakom tvättmaskinen... Men den är vit och beige.... Ser ju nästan ut som en hamster.....

Jag springer till Ronjas rum och upptäcker att hennes hamster har lyckats rymma!!!!

Jag har alltså bussat Ronja s katt Ozzy på Ronjas hamster BamBam!!! Bra där morsan, bra där!! Nu blir du poppis!

Tillsammans med tjejjerna springer vi för att ta bort Ozzy och vi hinner precis i tid!

Efter ca 20 minuters jakt fångar vi BamBam och sen försökte bi laga buren så gott som gick... Måste dock fixa ny snarast för burens galler är så lätt att sära på att han smiter nog snart igen!!!

Vår alldeles egna utbrytarkung! Och Ozzy ligger nu i tvättstugan, och har gjort det dom senaste timmarna, och väntar på mera lördagsgodis som han ska försöka fånga ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback