Nu vet man att man lever

JA i lilla huset på gräddhyllan är det holabaloa!

När jag kom till fritids igår så satt Ronkja och grät på en soffa. Jag fick förklarat för mig att hon av en olycka fått en bandyklubba slagen över munnen. Läppen var sprucken men att tänderna var oskadda.
Jag får tillåtelse av Ronja att titta själv och ser att det blöder från fyra tänder och en tand har flyttat sig.
Får akut tid hos tandläkaren och sticker direkt.

Som tur är har Ronja inga nya tänder och därför ska vi avvakta en vecka innan tandläkaren tar röntgen och känner om dom är lösa. Idag kan inte Ronja äta men det är nog mest pga läppen. Hon har en spricka på underläppen och sen två små jack efter tänderna på insidan..

När alla barn lagt sig igår kväll så kommer Natalie upp och mår illa. Hon säger att hon vill lägga sig på min säng ifall hon skulle spy, hon har loftsäng, och det tar inte ens 5 minuter och jag hör hur små fotsteg springer mot toan och sen ett rejält splash. Hon han inte fram och det tog aldrig slut!
Så det var bara att välkomna den ovälkomna magsjukan..
vid ett somnade iaf Natalie och jag la mig på sängen.

30 min senare......

Troya vaknar, men lyckligtvis somnar hon strax efter två igen..


Idag är vi hemma allihopa och Fredde ligger och sover efter sitt nattpass..
vi har inte haft mera kräkningar nu på morgonen och jag hoppas det inte blir fler.

Barnen hade planerade övernattningar som nu är inställda och avbokade..

Snart blir det smurf film och massa mys...

Hoppas er fredag blir super!


Kommentarer
Postat av: Milo

Krya på er .. <3

2012-01-21 @ 16:15:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback