Samtal x flera

Idag hade jag samtal med Ronjas fröken och det blev lite jobbigare än jag trott.

Hon berättade att Ronja flera gånger gråtit hejdlöst och hjärtskärande i skolan för att hon tänker på David.

Lilla lilla Ronja...... 6 år gammal och fått uppleva så mycket...

Många säger till mig att jag har fått gått igenom så mycket sista åren, men det har ju även barnen och Fredric.

Och Ronja har ju hamnat lite i skymundan och kanske axlat ett större ansvar än vad någon 6åring ska göra!!! Hon var så orolig för sin lillasyster när hon var i magen och när Troya äntligen kom så var hon med och såg olyckan med Natalie och allt som följde med gips, rullstol omläggningar osv. Sen miste hon David som alltid funnits i hennes liv och varit som en del av hennes familj. Dom åkte karuseller på Grönan och strax därefter var han borta. Och när jag nu fick åka akut och operera blindtarmen så hade det blivit en jättegrej för henne, mamma skulle opereras!!

Lilla fina flicka, om jag kunde lyfta bort alla bekymmer....

Efter samtalet åkte jag och köpte en rosa ros och ett gravljus. Jag har bävat för att gå in på kyrkogården men idag kändes det som att det var dags. Jag satt och tittade på hans namn och pratade med honom. Bad om råd och styrka. Jag lovade att komma tillbaka snart och det kändes så tungt att gå till bilen. När jag satt där kändes det som att jag var nära honom igen och när jag blundade var det som att han fanns framför mig och när jag gick kändes det som jag lämnade honom där, för nu kan ju bara jag hälsa på honom, han kan ju inte komma till mig.

Ronja sa när jag kom hem att hon ville också gå dit så jag tänkte gå med henne själv en dag... Ge mig då styrka att finnas för Ronja så inte hon känner att hon ska vara stark för mig!

Att mista någon man håller så kär är det svåraste jag upplevt!

Hoppas Ronja mår bättre efter vi varit där <3


Kommentarer
Postat av: Blomster

Lilla skruttan! hälsa från mig!

2011-10-27 @ 18:12:31
Postat av: Milo

Tror att du gör rätt i att ge henne EGEN tid med dig & besöka graven.

Mellanbarn är känsligare ... sägs det.

& hos mig är det så...



När man har flera barn kan "lyxen" för barnet vara att få just EGEN tid.;)

Kram <3

2011-10-27 @ 20:48:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback