Inte många knop idag

Idag är jag sjuk och orkeslös. Halsen är som taggtråd, feber osv drygt som fasiken. Jag vill verkligen inte vara sjuk nu eftersom jag och Fredde har en liten kärleksdag planerad på onsdag. Det ska bli god mat och Pirates filmen i 3D, kära svärmor har ställt upp som barnvakt så jag MÅSTE vara frisk till dess!!!!!


Jag har funderat mycket på den s.k soppan och vad jag egentligen ska skriva här om den och jag vet inte riktigt men det är sån soppa att det är inte sant åt det.


Vi kan säga som så att en person drack alkohol, som inte bör dricka, och var väldigt otrevlig och odräglig mot barn och vuxna. Efteråt anser denne att jag är ett stort skithål för att jag inte låter mina barn leka där och för att jag meddelade dennes ex, pga av att dom har gemensamt barn, vad som hade hänt.
Ibland har jag kännt nu att jag skulle inte sagt något för att det hade varit det "lättaste och enklaste" för mig och jag hade slupit all drama. Men det hade ju inte varit det "rätta" för barn som är inblandade i en tragisk situation. Jag kan ju inte vara tyst när jag ser barn bli lidande av vuxnas dåliga val här i livet.

Valborgs-kvällen var bland det mest fruktansvärda och tragiska jag sett. Det var så många tårar från barn att jag kände hur ilskan reste sig inombords till max. Hur kan man som vuxen vara så otroligt egoistisk att man gör på det viset? Även om man är full, ser man inte i barns tårfyllda ögon hur dom lider? Och när man nyktrat till, hur kan man inte ta det som hänt på allvar och stå för det? Att lägga skuld på andra istället för att ta ansvar och se till att det aldrig händer igen. Men eftersom det händer fler än en gång så antar jag att man inte ser den skada man orsakar. Vi som är vuxna kan hantera det, men barnen hur förklarar man för dom att en vuxen människa beter sig så otroligt dåligt?


Min lilla Ronja är rädd men säger att hon inte kommer ihåg vad som sas till henne exakt. Och jag har sagt att det är inte viktigt det som sas och att hon ska inte vara rädd för att den personen är inte välkommen hos oss längre.

Natalie är ledsen mest. Hon tycker ju så mycket om denna människa och förstår inte varför denne är så otrevlig och varför det sas så många dumma saker till mig även några dagar efteråt i nyktert tillstånd. Hon kom till mig med tårar och sa: Varför är ..... så dum mot dig?

Och vad ska jag säga? 

Jag svarade att hon skulle inte tänka mer på det för att mamma blir inte ledsen och det borde inte hon bli heller.


Jag kan ju inte förvänta mig att dom ska förstå hur en alkoholist tänker när inte ens jag förstår.
Jag kan säkert hanterat detta annorlunda på tusen olika sätt men jag vet inte hur man "ska" hantera sånt här. Jag känner bara min mammanerv drar i mig och skriker högt till mig:
Låt inte dina barn finnas en sådan här miljö!

Och för att mitt mammahjärta även bultar för andra barn så kontaktade jag, i samråd med andra, mamman till dennes barn.

Och nu har jag blivit utnämnd till hatobjekt. Därför har jag låst bloggen nu. Vi bor alldeles för nära och jag vill inte riskera att personen kommer nedfarandes på fyllen och villen för att bråka mer med mig framför mina barn. Men snart har personen flyttat och jag slipper oroa mig för oanmälda besök, så någon gång i juni öppnar jag upp bloggen igen. Men om detta inlägg kommer finnas kvar då låter jag vara osagt. Då blir det nog första gången jag inte vågar stå för vad jag tycker, men någon gång ska ju vara den första. Vi får se.

Nu blir det alvedon, halstabletter och massa film....


Kommentarer
Postat av: Milo

Tycker att du gör alldeles rätt!!

Jag vet vad alkoholisters agerande kan göra med en... Var omgiven av dessa empetiskadade hela min barndom. :(

Tyvärr visade det sig att mina barns far oxå var en nykter alkis. DÄrav har han idag inte någon som helst kontakt med barnen idag.

Jag tillhör den kategorin som inte köper/tror på fyllskallar för 5 öre... Sedan när man får kastat efter en att "alkoholismen är en sjukdom". Ja, då kan jag inte hålla mig för skratt.

Jag anser att man ALLTID har ett val... & dessa val har vi ALLA!

Tyvärr väljer ju vissa alkoholen framför sina nära & kära. Att dom offrar en & annan bekommer dem ej... Är ju bara att supa lite till.. :P

Halva mitt liv har styrts av alkoholister... Men nu har dom inte i min/barnens omgivning att göra!

Kanske låter hårt... men ibland önskar jag att barnens far var död istället för alkis. För då hade han inte kunnat ringa dom & lova guld & gröna skogar .... för att sedan bara SVIKA dom igen och igen och igen...

Hm, tycker att det genomsyrar i min kommentar vad jag tycker om alkoholister!

Du gör rätt <3 ... för tyvärr är det inte så många vuxna som står upp för barnen som lever i denna dysfunktionella värld som råder i alkoholens värld... :(

(Minns när jag läste Morgan Allings bok.... mådde lite illa av den, då den påminde om min egna uppväxt.)

Idag är jag vuxen och har självvalt avpolletterat de blodsugande/energislukande parasiter som alkoholister är!



2011-05-23 @ 08:56:34
Postat av: Annelie

Usch :( Fy f....n vad hemsk!

Finner inga ord.. Blir bara så ställd..

Man önskar nästan att alkoholister/knarkare tar det där lilla extra som behövs för att det ska få ett slut.

Enklare för dem och för alla andra.

Kanske låter drastiskt, men det är vad jag tycker.

Visst, de är människor de med, att de förtjänar och leva och bla bla bla. JA det gör dem MEN de kommer till 99% ALDRIG få ordning på deras liv igen. För en sådan kraftig förändring som krävs tror inte jag många klarar av.

Hoppas för eran skull att det kommer lösas för er! Ingen av er förtjänar att må dåligt p.g.a en sådan idiot!

2011-05-23 @ 18:20:04
URL: http://alvid.blogg.se/
Postat av: Lotta

Håller med..... fy f n för alkolister, större EGON finns inte.

Hoppas det ordnar sig för barnen, både dina och de andra.

2011-05-24 @ 05:48:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback