Hjältar





Efter att ha zappat runt på tv kanalerna en stund halkade jag in på Dr Phil och det diskuterades om vad en hjälte är. När jag slog på ordet hjälte fick jag följande information:

Hjälte
är i allmän betydelse en beundransvärd person som utför stordåd, och som på så sätt vinner stor heder och ära.



Men vad är egentligen ett stordåd? Måste man vara Martin Luther King, vara en tapper soldat eller rädda någons liv? Jag kollade även det och fick upp:


Stordåd
dåd eller handling som är högt värderad.


Och med den definitionen så tror jag nog att vi alla har våra hjältar runt oss och vi har nog även varit någons hjälte någon gång. Jag är ganska säker på att jag inte "räddat" någons liv, men jag hoppas jag kunnat påverka människor liv positivt. Jag har många runt mig som jag är otroligt tacksam över att få kalla för mina vänner och dom är mina hjältar.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback