Jo, men tack för den!!

Fick precis se sommarschemat som mitt jobb specialgjorde för mig i sommar. Jag ska jobba tre veckor och jag har fått schemalagd arbets tid varje helg varav två stycken med delad tur.

Fan va gulligt gjort!


Jag orkar inte protestera för det är som sagt tre veckor och sen är jag tjänstledig för studier.


Och har kännt att sen jag ramlade, blev gravid och mammaledig att jag är vatten värd.
(mer saker har hänt under senaste året inte bara detta med schemat)
Varför är det så?


Innan all skit som hänt sista året så skötte jag mitt jobb exemplariskt. Min chef sa att hon kände sig trygg när jag jobbade, många kollegor talade om hur kul det var att jobba ihop osv

Men så kom ödet och ställde till det i mitt liv rejält och helt plötsligt börjar det snackas skit och fulas.

Tanken har faktiskt slagit mig att:
Dom kanske vill att jag ska säga upp mig.
Dom tror att jag ljuger om allt som varit.



Det känns inge kul att kliva in i en miljö där man inte känner sig välkommen.
Där man vet att det snackats bakom ryggen och att man är misstrodd.

Och jag blir inte bara arg jag blir fruktansvärt ledsen också. Jag kan ju inte rå för hur det har blivit!
 Jag valde inte det som hänt.
Det skulle ingen frisk människa gjort.


Det blir så tydligt att man är inget annat än en "arbetare" på sitt jobb. Man tror man kanske hittat några vänner men det märks efter en sånn här period vem som också ser en som en människa.


För ett par veckor sen såg jag fram emot att komma tillbaka på jobbet.

Nu har jag bara en stor klump som gör ont i magen och ska jag vara riktigt ärlig så rinner tårarna.....

(inte bara för schemat utan för en hel del annat som är kopplat till min arbetsplats. Detta var bara droppen, den utlösande faktorn)


Kommentarer
Postat av: Anna från FB

Usch va trist!!!

Vet hur det är. När jag varit mammaledig i tre år och kom tillbaka fick jag värsta skitschemat, det som blivit över, en massa kvällar, bara korta turer.

2011-06-07 @ 09:31:47
Postat av: Pillan

Nu tycker jag att du tar lilltjejen och pallrar dig hem till oss imorgon så att vi får försöka få dig på bättre tankar! Kom hit och lek lite och så bjuder vi på fika :-)

Nu ska vi bara vara glada och positiva efter allt tråkigt och jobbigt som varit!!



Kramar!

2011-06-07 @ 10:03:27
Postat av: Marie

Lyssna inte på dom Lina!! Vet hur det är, sen jag tog tjänstledigt har det varit samma sak!! Stå på dig!! Kram

2011-06-08 @ 08:25:04
Postat av: Lina Börjesson

Kram till er alla!

2011-06-08 @ 12:35:38
URL: http://mommyrocks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback