Ångest

Jag har haft två helt underbara dagar med min kära vänn Maarit och hennes två prinsessor :) Och nu ska det definitivt inte ta 6 år tills nästa gång vi ses! I slutet av sommaren tänker jag pallra mig med min  familj hem till hennes boning! Skönt när man har vänner som man inte träffat på länge men ändå är allt som om det vore igår.

 

Men i onsdags var jag ju hos en arbetsterapeut i Uppsala för att kolla upp min vänstra hand som inte är opererad för karpaltunnelsyndrom. Jag har ju fått problem mer och mer och vill verkligen inte operera den eftersom operationen var så smärtsam. Fy för att opereras vaken, usj usj usj!

 

Men beskedet hon gav mig var jag inte beredd på alls....

Det är inte karpaltunnelsyndrom, jag har fått en nervskada från olyckan när jag ramlade och fick en fraktur i armbågen.

 

Så nu väntar troligtvis två operationer av armen, en i handleden och en i armbågen... Vill inte vill inte vill inte!!!!!
Fram tills att jag fått det ordnat så har jag fått direktiv att inte böja på armbågen för att det kan göra skadan värre. Och att jag får tillbaka allt 100% normalt hade hon svårt att tro.

Jag ska börja jobba på måndag.... Och jag känner mig för dum för att vara sjukskriven, det är ju bara tre veckors jobb totalt. Samtidigt är jag så rädd att jag kommer att försämra armen och få mer permanenta skador. Och sist när jag försökte jobba under gravioditeten och inte klarade av allt i samma takt som alla andra så fick jag ju mig en avhyvling som hette duga.

Jag kan säga att jag har bara ett nystan i magen som vrider sig och säger massa olika bud:




Lina, din arm är viktigare än tre veckors jobb.

Lina, sluta oroa dig och jobba på bara.

Om någon säger något så kasta skit tillbaka.

Bara sköt ditt jobb och sätt på skygglappar för allt annat.

Sätt din hälsa i första rummet inte vad andra tycker.

Gör det som förväntas av dig.


Jag blir galen av tankarna. Men jag kommer att åka till jobbet på måndag och sen får vi se hur armen mår efter ett arbets pass. Jag har ju ett armbågs skydd som ska hindra mig från att böja armbågen, får väl prova att jobba med det.




Någon som vill donera mig en ny kropp för denna är ju uppenbart trasig!


Kommentarer
Postat av: therese gustafsson

men usch:( tycker verkligen att du ska sätta din hälsa i främsta rummet lina..........men samtidigt så vet jag ju hur svårt det är för dig att "svika" i brist på ett bättre ord, ditt arbete......



du vet vart jag finns gumman ALLTID!!!!!!! kram

2011-07-01 @ 16:33:59
URL: http://tesecrets.blogg.se/
Postat av: David Lindström

Oroa dig inte för jobbet! Ere nån som säger nåt så nitar jag na;)

2011-07-02 @ 14:28:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback