Vilken jäkla dag!!!

Vilken dag det har varit! Känslorna har strömmat i olika styrkor och former...

Idag har Natalie gråtit också, tre gånger efter skolan. Det är inte vanligt ska jag lova..
Jag hoppas det är för att hon är trött efter en övernattning i helgen och inte för incidenten i skolan. Men jag vet inte vad jag ska tro. Hon säger att hon inte vet varför hon är så ledsen. Jag frågade rakt ut vad hon kände efter det som hänt i skolan och hon svarade att hon tyckte det var konstigt vad fröken hade sagt om läxorna.
Och det förstod jag att hon skulle suga i sig av på en gång, fan oxå rent ut sagt!

Och sen är det lite för konstigt sammanträffande för att det inte skulle vara det som påverkat henne idag, men jag får se hur hon mår i morgon. Men mamma hjärtat gör sååå ont när man har sin 9-åriga dotter i knät och tårarna rinner okontrollerat. Man vill bara ta det som gör ont i henne och ta över på sig själv! Hoppas hoppas hoppas det inte blir något strul med att hon inte vill vara i skolan eller så. Hon älskar skolan, har alltid skött sig i skolan och haft kul där. Och en sån här sak ska inte få ändra på det....
Men nu ska vi inte gå händelser i förväg hon kan ha varit trött också!

Jag har suttit och funderat hur jag ska gå till väga med detta och kommit fram till att jag kommer skriva ett brev till fröken om vad vi känt efter dagens samtal och varför jag anser att vi bör träffas och prata. För skriver jag i kontaktboken kan Natalie läsa det och jag vill liksom att detta inte ska bli något utdraget och någon hon behöver bli påmind om flera gånger. Vi vuxna kan lösa detta och prata om hur fel det blev idag och att vi inte vill ha det så i framtiden. Hon är ett barn som ska gå till skolan med glädje och trivas med vänner och lärare.. Men börjar hon prata om det själv så kommer jag självklart lyssna på henne.

Nu på fredag ska hon till Oslo för att fira sin födelsedag med sin far, känns riktigt bra. Hon behöver en helg där hon får var nr1 och vara det totala fokuset i tre hela dagar! Dom skulle bada och gå till ett lekland med 5 våningar osv.. Så hon kommer nog att få många skratt i helgen :) 

Av oss önskade hon sig pengar och en dag på Gränby centrum så det har vi planerat när hon kommer hem, men vi har fixat ett litet paket som vi kommer gömma i väskan så att hon ser det när hon kommit fram :)

Mitt fina fina hjärta som jag älskar så otroligt. Dom senaste nio åren har varit dom mest underbara och bästa jag någonsin kunnat få!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback