klänning och jag= ovänner till tusen

I Maj är det ju dags för Mammablogg-galan som jag ska gå på..

Och då ska man ju ha en klänning.... Suck.... Jag är ju sånn pojkflicka att det är väldigt sällan jag använder klänning. Och gör jag det så är det inget klassiskt snyggt, utan med lite tuff, rockers känsla.

Och klack skor kan jag inte gå i! Ser ut som jag skitit i brallan när jag rör mig. Fru ograciös var namnet!

Så hjälp mig med vad och vart jag ska börja leta efter en klänning som passar mig, och vad ska jag ha för pjuck till??? Som även passar till ett "gala-tillfälle"..

Sen vill man ju inte visa magen med form osv heller.. Man lär ju inte vara "fit" till dess iaf. Så dölja hullet är ett måste!


Usj jag får panik av sånt här! En sånn här sak skulle kunna få mig att stanna hemma!

Det finns massa modebloggar och tips men alla dom är ju smala som streck! Var tog alla modemedvetna kvinnor med kärlekshandtag vägen?????


Vägrar gå på detta och känna mig som knubbisen utan stil!!

Kommentarer
Postat av: sandra

hej, ja jag känner lika när det gäller klänning.. jag har en fin svart som du kan kika på om du vill.. annars kolla Helenas klädert!!! vet att hon äver har ute på tradera, kanske lite mer rockabilly, men dom är fina!

2011-01-22 @ 11:45:27
URL: http://mammasandrasliv.blogg.se/
Postat av: Mia

Jag brukar köpa kläder från asos mamma avdelning mellan varven. Skitsnygga och gjorda för att ge lite extra utrymme :)



http://www.asos.com/Asos/Asos-Maternity-Exclusive-Embellished-Hip-Maxi-Dress/Prod/pgeproduct.aspx?iid=1332273&cid=5813&sh=0&pge=0&pgesize=-1&sort=-1&clr=Black



http://www.asos.com/Asos/Asos-Maternity-Chiffon-Corsage-Babydoll-Dress/Prod/pgeproduct.aspx?iid=614432&cid=5813&sh=0&pge=0&pgesize=-1&sort=-1&clr=Black



Skor är ju också jättelätt att hitta (enligt mig) om man inte vill ha klackar. Ett par snygga svarta ballerina bara eller varför inte några snygga gladiatorskor? :)

2011-01-23 @ 12:48:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback