Be my valentine !!!

Jag är inte mycket för alla hjärtans dag, tycker det är mest ett sätt att tjäna pengar.
Vi har våra egna dagar som är lite speciella och sen så tycker jag man ska visa hur mycket man älskar varandra varje dag. Nyckeln till lycka har jag fått lära mig den hårda vägen.

Att vi haft en liten krokig väg sista par åren är ju ingen som har missat. Och en stor anledning var att vi fokuserad på bristerna istället för det vi verkligen älskade hos varandra.

Det blev en spiral som var omöjlig att komma ur. En sak som att en obetydlig pryl var lagd på fel ställe kunde trigga igång ett nästintill hatiskt gräl. Det slutade ofta i tårar och ånger. Vi bad om ursäkt och dagen efter satte cirkusen igång igen.

Idag har vi lärt oss hantera "spiralen" och när man är på väg in i den pga någon anledning som får våra irritations nivåer att stiga, då hjälper vi varandra att ta oss ur den och löser situationen istället. Det som har varit har varit av en anledning och lett oss till vart vi är idag. Och jag lovar vi har gått på många minor och gjort många misstag båda två. Vi har sårat varandra och varit otroligt barnsliga.
 
Men vi har också gett varandra så otroligt mycket. Och det går inte att ens börja formulera i ord och skrift.
Det jag känner när jag tänker på Fredric gör mig alldeles varm och jag får ett leende på mina läppar.
Han vet vad jag behöver och när jag behöver det. Hos honom får jag gråta, han bara håller om mig och analyserar mig inte. Han får mig att känna stolthet när jag är svag. Talar om hur vacker jag är när jag är trasig. Med en blick kan han läsa mig och känner direkt om jag mår dåligt eller bra.
Och han får mig skratta!
Han är min allra bästa vänn, livskamrat och (klyschigt nog) min själsfrände.
Med honom känner jag mig hel som människa!



Så Fredric detta är till dig:



På den 4 juni 2003,
ja det datumet började de.

I år så är det 8 år,
oj oj oj vad tiden går.

Men många år har vi kvar,
som världens lyckligaste par.

Olycka, sjukdom och misär,
den delen är redan avverkad här!

Efter det vi sett och gjort,
har jag insett att livet går för fort.

För att inte ta vara på,
den människa man älskar så.

Varje dag tillsammans vi nu har,
är inget jag för givet tar.

För jag har lyckan att leva med min prins,
ingen finare än dig för mig finns.

Jag älskar dig mer än du kan förstå!
Och tack för att det idag är vi två!



Kommentarer
Postat av: Gabi

HerranJesus! Detta var det finaste, mest underbara jag läst på jäkligt, jäkligt länge!

Försökte läsa den för min gubbe, men började gråta..



Önskar er allt gott i världen!

Kram

2011-02-14 @ 19:55:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback