Vart fan är julefriden????

Upp och hoppa..

Städa...

Städa...

Städa....

Städa....


10 timmar senare

Laga mat

Diska

Tvättat 8 maskiner tvätt dock syns det ej på tvätt högen..

Lägger mig och vilar på soffan, man känner julefriden börjar pirra i tårna och då...

Knack knack!

Besök..
(dock väldigt trevligt sådant)

Hänga tvätt och starta ny maskin.

Lägga Troya.

Hjälpa stora flickorna med att tända ett ljus i deras snölykta.

Lägger mig på soffan och hinner knappt känna hur julefridens aura rör vid mig...

Ytterdörren slits upp och min stora flickors röst hörs i kör:
Mammma Mickis vill att du kommer ut!!!

Ut hjälper henne med en bilbarnsstol som behöver sättas fast.

Mera tvätt..

Lägger mig på soffan igen och friden susar genom kroppen när jag sitter där med en tallrik mat och goffar i mig. Slår på TV:n och vad är på?

Biggest loser...

Friden sögs ur mig lika fort som en halvfull karl gjort sitt jobb i sänghalmen.

Skuld käsnlorna stegrar eftersom jag vet att jag inte tränat eller tänkt på kosten alls sista tiden, vågen tar lika stora steg upp som mina klädstorlekar..

Soffan skulle jag kunna sälja för den jäveln vill ju ändå inte ha mig som besökare!
Och ungarna ligger alltid på golvet vid TV:n , sen är det gubben min men han sitter ju alltid och ritar!
Så soffan tar ju bara plats!!


Nej ingen jävla julefrid här inte,



den har vi skänkt till bättre behövande bistra bittra människor för vi lever på kärlek varje dag här ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback