Ser jag ensam och vilsen ut?

Ja jag måste nog göra det eftersom alla vet vad som är bäst för mig och vill tala om det också. Visst jag är tacksam för att någon har orken att bry sig så pass men ibland blir det lite tokigt!

Dubbla budskap och sen är oftast den enkla utvägen den bästa.


Mycket har hänt runt mig och jag har fått flera moraliska dilemma på rad här.. Och jag kanske inte agerat "rätt" i allas ögon men det är också väldigt lätt att stå vid sidan av och döma andra. Jag är väldigt rak och säger inget jag inte kan stå för medans andra säger saker men helst inte att det ska komma fram att dom sagt det. Men det är väl kanske därför jag sitter i en utmärkande sits ibland.


Ett av mina stora problem är att jag måste lära mig att SLUTA bry mig. Inte helt, men iaf ibland. Skaka av sig saker och låta det rinna av och sen lämna det. Man kan inte ändra på det som varit. och jag kan inte hjälpa alla som har det tufft.

Ibland kan hjälpa andra vara en utväg för mig att inte ta tag i egna tuffa perioder, jag liksom sätter mig in i andras situationer för att slippa ta tag i mitt eget.

Just nu är det lugna gatan men det har varit tufft!


Idag ska jag iaf på en lekdejt hos en vänn som jag umgås alldeles för lite med, enligt mig iaf, hon är alltid så positiv och glad och det verkar iaf som all bullshit bara rinner av och fastnar inte för en sekund.
Det är något jag också skulle vilja känna och utstråla.

Så snart bär det av på besök in till Gimo city, för det var ju bara tre år (om inte 4) sedan jag var där och hälsa på!!!

Shame on me!


Kommentarer
Postat av: Mia

Om det är mig du syftar på när du skriver om det där med att all bullshit bara rinner av, så stämmer det absolut =) Men det är tack vare att jag har sånna starka och underbara vänner runtomkring mig som jag litar på till 100% Jag har helt enkelt inte tid att fokusera på det dåliga när jag har så mycket positiva människor runtomkring mig!



Tack för en trevlig lekdate. Måste vi göra om snart! och då inte om 4 år ;)



Kramar

2011-08-18 @ 18:02:10
URL: http://intebaramia.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback