Hjälp mig!! Varför gör det ont?

Jag har dom senaste dagarna kännt en riktigt konstig känsla. Och jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva eller tolka den.
Men ont i ljumskar med en brännande känsla som att det skulle finnas ett brännsår typ.
Och sen så känns det som det trycker på inifrån livmodern och neråt. Ibland känns det värre och då kan magen bli alldeles stenhård och ibland känns det bara som man måste "knipa" för kung och fosterland så inte någon/något ramlar ut!

hahahahha gud vilket knäppt inlägg detta blir!

Men det känns som att det är inom mig och i huden det sitter, inte som foglossningen för den känner jag ju i själva bäckenet. Och det har jag haft med min tidigare flickor, men kan inte minnas denna känsla.
Och även ibland när Troya rör sig så gör det jätte ont neråt, då kan det bli så att jag rycker till och hojtar :Aj! Så folk kan ju titta på en som man vore knäpp! Tur att man inte är ute så mycket ;)

Jag vill inte ringa sjukvårds rådgivningen för då är svaret redan givet.. Dom säger alltid åk in och kolla, även om man har ont i lilltån efter att slagit i huvudet!

Sen känns det som man är hypokondriker när man frågar efter som det varit så mycket redan. Vet att man inte ska tänka så, men på något konstigt vis så skäms jag över att fråga saker! Jag är så rädd att om man åker in så säger dom typ till varandra efter undersökningen att gud vilken nojjig kvinna eller det var ju riktigt onödigt att komma in för!

Men nu vädjar jag till dom som  varit gravida.. Känner någon igen detta?

Kommentarer
Postat av: Svärmor

Nu ringer du pronto!!!!!!!!!!!!!!

2010-09-27 @ 11:56:42
Postat av: Hanna

Hej ! Jag fick också sån där smärta när jag väntade Tessan, det kanske är något speciellt med 3:e barnet.. Dom på bvc sa att det inte var någon fara för min del, men du kanske ska ringa o prata med din barnmorska och höra vad dom säger..

2010-09-27 @ 12:56:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback