Underbara morgon!! NOT

Underbara morgon..... eller?

Nej fy fan..

Först vakna man med en kramp/ stickningar i handled och fingrar, kändes som att någon huggit av handen och försökt limma den med super lim.
När jag tittar upp från min smärta ser jag lilla Ronja står och snyftar i dörröppningen. Då var hon jätteledsen för att mamma sov och pappa hade åkt iväg.
( min kära man hade då sagt till henne att han skulle till Gimo en snabbis och att hon fick spela dator medans) , vilket hon tolkade som att hon inte fick väcka mamma.
Och när datorn hade hakat upp sig blev hon rädd att den var sönder och vågade inte väcka mig.. Lilla tokfia då.. Fredrics tanke var så god mot oss båda ( hon älskar datorn) men det blev såå tokigt.
Sen helt plötsligt från ingenstans känner jag hur lilla Troya bestämmer sig för att köra hela riverdance repetoaren på min urinblåsa!
Så jag kastar mig ur sängen, med foglossning= tokstel på morgonen, och haltar i 140 in i badrummet samtidigt som en mängd diverse mindre trevliga ord flyger ur munnen på mig.
Vill poängtera att handen fortfarande sover och hänger som ett lite bihang på kroppen. Väl inne på toa möts jag av nästa problem..
Eftersom foglossningen är riktigt knepig direkt på morgonen så måste jag hålla i mig och stödja mig på något om jag inte ska tappa balansen.
Så hur ska jag då få av mig pyjamas byxan???? Jo jag lutar mig mot toa dörren för att kunna använda den vakna handen!! Klockren idé!
.......om du hade stängt dörren ordentligt innan du lutar dig!..........
PANG!!!
Gravid kvinna med byxan halvvägs nere i rullning!!!!
Och nu är jag såå pissnödig att snart ger jag upp om livet och bara pissar på mig helt enkelt..... Jag ligger där uppgiven och ensam...

Men på någe höger tar jag mig upp från golvet i en gungande rörelse på alla fyra typ..
Alltså ser ni bilden framför er. Fy fan vad tragiskt..
Och med nöd och näppe når jag toan och lyckan är total!
Jag blir nästan tårögd när jag tänker tillbaka!


Planen var att jag skulle småplockat lite i kåken idag, men just nu känns min kropp som den fallit tungt från höga höjder, vänta nu....
Jag är 180 cm och väger snart 100 kg så den har ju fallit från hög höjd med tyngd!


Kommentarer
Postat av: Lillemor Nordström

Men herregud! Stackare....vilken bra start på dagen. Men det är ändå kul att läsa, för du skriver verkligen så man nästan känner att man är med om det själv.

Du är helt jäkla otrolig på det faktiskt:) Men oj oj oj hoppas resten av dagen blir bättre.

Som min mormor alltid sa....Det blir bättre när det är som värst och det stämmer ju. Kram på dig nu:)

2010-10-21 @ 10:50:40
Postat av: Lina Börjesson

tack Lillemor.. Vilka snälla ord :)

2010-10-21 @ 10:57:10
URL: http://mommyrocks.blogg.se/
Postat av: Pillan

Haha man kan ju inte låta bli att skratta när man läser hur din morgon var s Känner igen mig så mycket i stelheten och vaggandet fram på morgonkvisten och att sedan vara panikpissnödig på det och ramlandet haha... Det är roligt i efterhand men inte när man är just där i det onda! you go girl! ;-)

2010-10-21 @ 19:50:00
Postat av: sandra

förlåt Lina, men jag kunde inte låta bli att skratta.. stackare...

men du skriver så bra så det va som jag såg det framför mig...

Jobbigt att du har sån foglossning..

Jag hade mer än gärna kommit och hälsat på er på lördag, men jag jobbar.. mitt sista pass på ica....

Men jag kanske kan komma någon annan dag, ta en sväng med ny bilen! kram

2010-10-21 @ 22:19:22
URL: http://mammasandrasliv.blogg.se/
Postat av: Lina Börjesson

Det är helt okej att skratta till denna morgon.. Det gör jag själv... ja nu iaf ;)

Klart du ska provköra bilen ut hit Sandra.. Du är sååå välkommen så :)

Finns nog fika kvar på söndag oxå om ni vill kika ut :)



Pernilla har du oxå börjat känna av "ankgången" nu ? ;) hahahahahhahah

2010-10-22 @ 17:02:37
URL: http://mommyrocks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback