Skrattretande människa!

Nu e man bra less.


Det finns folk som är som jag kallar dom:  sympatihoror.
Det låter hårt som namn men det finns människor som måste hela tiden få sin bekräftelse av folk som ska tycka synd om dom.
Dom säljer sin kropp, sitt liv och sin tillvaro för att någon bara ska tycka synd om dom!
Tragiskt men sant. Dessa människor byter ju som sagt ofta vänner eftersom dom allra flesta av oss kommer på dom till slut, och säger därmed stopp.
Det funkar ju inte i längden att spela på något som är osant, eller att överdriva det befintliga problemet.
Jag tror dessa människor mår väldigt väldigt dåligt, men jag klarar inte av att ge dom sympati.
Jag har haft och göra med sådana människor några gånger och av någon anledning hamnar man bara i trubbel själv.
Man blir indragen i skit man inte bett om, och även om man förklarar att jag inte vill ta del av leken så är man ju i den!
Och när dramatiska saker händer så är det när ingen annnan ser och hör. Det finns aldrig vittnen, och alla av en annorlunda åsikt ljuger.
Och när det alltid kan finnas ett samband med tidspunkten för olika händelser, så har jag svårt att tro dom. När jag kan räkna på fingrarna när det är dags för något dramatiskt att dyka upp!
Saker ska ältas, analyseras osv. Alltså det måste vara så otroligt jobbigt att leva detta liv! Och jag inte förstå att det finns folk som väljer det livet!


Sen kommer även den delen att sätta sig själv i centrum via att baktala andra. Att bli manisk på olika saker i ens liv.
Att inte värdera vikten av att ha flera vänner. När man då i sitt hoppande bland vännskapskontakter vänder någon ryggen för att melodin inte passar längre.
Att man inte kan ta kritik och när någon säger ifrån att det du gör är inte okej. Då hoppar man vidare till nästa och gör allt i sin makt för att ställa sig in och ta över så att man själv kan må bra för att man är behövd.
Behövd måste vi alla känna oss, men det finns gränser! Ibland måste man tänka på att det finns andra som oxå har känslor runt om en.
Och inte klampa in som en elefant i glasbutik och skåda det vackra glittret som blev av glas skärvorna, utan att se dom som blev sårade längs vägen.
Så bara för att man har sånt enormt behov att känna sig behövd och viktig så kan man få det utan att helt ta över en situation, för det slutar illa.
Det håller inte i längden och när det faller så blir det inte roligt, för när denna person bara går vidare och gråter ut hos en annan, så står det flera personer med emotionella ärr bakom som nu är glömda.



Och just nu finns det en sådan människa som jag absolut inte nämner till namn. Personen är fullt medveten om vem den är, och bloggen har jag för att skriva av mig.
Personen kommer aldrig någonsin erkänna detta, men kommer att känna sig äckligt träffad av att jag fattat så mycket av detta spel som spelas.


Så nästa gång du försöker sänka mig via skitsnack, think again!!



Och snacka då skit om mig till någon som jag kanske hade brytt mig om dens åsikter om mig, och inte till någon jag knappt känner.
Sanningen kommer alltid fram och då ska jag le när du står utan förklaring, så var inte rädd, jag ska inte avslöja din fasad nu.
Lek vidare i din nya värld men kom ihåg att det finns folk som ser igenom vad du gör!
Och så kan vi göra en deal:
Låt mig vara så låter jag dig vara!
glöm min adress och tele nr!


Nu ska jag fortsätta denna dagen med lite småfix inför kvällens mys!!
Och hela inlägget är skrivet med ett hånskratt!


Ett av mina motton är: enough is enough!

 


Kommentarer
Postat av: Lillemor Nordström

Det är så sant och klokt det du skriver. Du är verkligen bra att uttrycka dig. Jag har också

råkat ut för såna människor så jag förstår så väl.

Och just därför hade jag lite svårt att inte dra

på smilbanden.

Lycka till med ditt pysslande och jag hoppas också

att allt gick bra igår. Som Therese skrev till dig,

efter allt som hänt dig det senaste året så är du

verkligen värd all lycka:) Inte bara du utan hela

din familj också. Ha nu en riktigt trevlig helg:)

2010-10-30 @ 15:53:50
Postat av: Jan Bergström

Grattis Lina! till en verbal förmåga och drivkraft utöver det vanliga! Det innebär ju inte att jag alltid delar dina värderingar men jag respekterar dom! som du flera gånger nämnt använder du bloggen för att skriva av dej det respekterar jag oxå men ditt inlägg om skrattretande människa visar på en genuint narcissistisk läggning utan någon som helst självkritik. Det är en annan medmänniska du skriver om, ett annat liv så en smula sympati vore klädsamt. Jag tror inte du skulle uttrycka dej lika kraftfullt om någon i din familj skulle utveckla sådana tendenser som du beskriver. Jag har sagt det förut å jag säger det igen -Lite traumatiska referenser och du upptäcker andra värderingar i livet.

Ha en bra dag Lina!

Mvh

Janne

2010-10-31 @ 07:58:14
Postat av: Lina Börjesson

Om det är någon i min familj eller inte har inte ens framgått så att du tar den slutsatsen får stå för dig.

Och att jag har en åsikt om en människa och vågar stå för den står för mig.

Att jag sen vågar även ta det med personen det berör och inte ta det bakom ryggen så att säga är mer än vad man kan säga om en del andra människor.

Detta är som en slags öppen dagbok där det är upp till var och en läsa eller inte.

Som jag också beskriver så har jag tyvärr inte möjlighet att ha sympati för någon som beter sig på detta vis och går bakom min rygg på det sätt som gjorts.

Och vad jag har för traumatiska upplevelser i mitt liv är något som man kanske ska vara lite försiktig om att uttala sig om innan man vet faktan om mitt liv.

Och även om du är äldre och har upplevt mer än vad jag gjort som gör det inte dina värderingar till dom rätta, därmed inte sagt att mina är dom rätta heller.

Det enda som är äkta för mig är hur jag känner när jag blir illa behandlad av människor och dom som verkligen känner mig vet att min gräns när jag tröttnat är väldigt hög men när den är nådd så är den nådd.

Om du anser att det "visar på en genuint narcissistisk läggning" får det stå för dig, men jag låter inte någon trampa på mig på det sätts som gjort.



Och vi har en kanon trevlig dag med kladdkaks bakning här :)

Så mysigt så..

Om det blir någe kvar kanske jag skickar med en liten bit med dotra din hem sen :)

Hoppas din dag oxå blir kanon :)

2010-10-31 @ 12:17:21
URL: http://mommyrocks.blogg.se/
Postat av: therese

Detta är egentligen inget som berör någon annan än dom inblandade men eftersom även andra nu har uttryckt sina tankar så tar jag nu tillfället i akt. Då jag känner lina bra och har gjort det länge nu vill jag bara börja med och säga hur fel du faktiskt har i det du skrivit.Då både du och jag bara har hört ena sidan av denna historia och självklart är lite partiska så kan jag ändå säga att det du beskriver inte ens är i närheten av den person jag känner.Efter dom här åren Lina och jag har varit vänner så är det i min mening INTE henne du beskriver,inte heller kan jag förstå vart du har fått dina fantasier ifrån.Jag kan bara säga att jag kan förstå lina helt och fullt när man har blivit sviken av och gått bakom ryggen på x antal gånger och personen bara nekar och syltar in sig ännu längre in i sina lögner och inte längre minns vad man tidigare sagt att man avslöjar sig själv genom att ändra historia längst banans väg.Men en sak är säker en vacker dag spricker bubblan och även du kommer att se dager i nytt ljus.Då kommer du att stå där med byxorna nere och ångra att du någonsin öppnade din mun.Dom som KÄNNER mig och vet vad jag verkligen går för vet att jag sällan säger någonting inte ens när jag har blivit illa behandlad men det kommer en viss gräns och då kan jag ta mitt steg och försvara både mig själv och mina vänner och för dom som hörde mig i somras vet hur jag kan bli och vad jag menar med detta, med detta sagt vill jag bara säga att till nästa gång tänk på vad du säger och vem du säger det till,sluta sprid en massa lögner och släng med dina "fina" ord och måste du prompt slänga med "fina" ord använd ett som passar och inte är lögn.

2010-10-31 @ 13:47:15
Postat av: Anonym

Mycket bra skrivit therese!

2010-10-31 @ 14:10:29
Postat av: Anonym

Skrivet menar jag såklart:)

2010-10-31 @ 14:12:47
Postat av: Anonym

jättebra skrivet Therese:)

2010-10-31 @ 14:29:25
Postat av: Maria

Om man kallar dig för något ens i närheten av narcissist så måste man känt sig enormt träffad av dina ord och haft ett väldigt behov av att försöka sänka dig. Inget att bry sig om, det är bra att du har lärt dig att säga ifrån och inte alltid ställa upp på folk som bara tar och aldrig ger!

2010-11-01 @ 21:05:57
Postat av: Fredde B

Ja du Jan, Lina har allt en jäkla förmåga till att kunna få ner det hon känner

i ren klartext, det är faktiskt en begåvning precis som du säger.

Naturligtvis kan man ju inte hålla med alla människor här i världen.

Att du själv inte håller med Lina just på detta ämne är för mig en gåta.

Det jag inte håller med dig om är den personlighets beskrivning du skrev om Lina.

Denna personlighetsbeskrivning skulle i min värld kunna falla in på sådana personer som Lina just beskrev, fast jag kanske misstolkade din skrivelse?



Sen en spännande sak jag reagerade på var det du skrev om traumatiska referenser. Vad menar du där?

Enligt min uppfattning på hur människor är skapta tar vi till oss omvärlden och dess händelser på olika sätt, traumatiska händelser för dig kanske är en vardag för mig, alternativt tvärt om?

Var bara lite nyfiken på hur du menar där? Eller är det så att Jan själv har så fruktansvärt många traumatiska händelser i sitt liv och står således över alla andra?



2010-11-01 @ 22:54:07
URL: http://progressingartworks.blogg.se/
Postat av: Lillemor Nordström

Håller med tidigare beskrivningar utav Lina,har absolut inte märkt några narcisstiska drag hos dig inte Lina. Du är en mycket bra och jäkligt ärlig person som du uttrycker vad du tycker om en viss sorts människor du råkat ut för och även jag har gjort det flera gånger.

Vem du menar har jag ingen aning om eftersom du som sagt var inte namngav personen. Det var bra tycker jag för personen ifråga att du inte gjorde det. Det visar ju bara att du är så jäkla reko och inte hänger ut någon. Kram på dig Lina och stå på dig:)

2010-11-02 @ 15:17:35
Postat av: anna eriksson

hej...känner personen/sympatihoran...jag är ledssen att hon behandlat dig ocg din familj illa,,,i alunda lämnade hon skärvor efter sig,bla ett äldre par blev bestulna av henne,hon är illa omtyckt här..men har också hört att ni inte är ensamma om det...önskar dig och din familj alla lycka,trots att jag inte känner dig...OCH herr Jan Bergström...du har valt att tro på en fantasivärld..för 99% är lögner..lämna en havande kvinna i fred...du är duktig ordvridare men helvetes hemmablind...

2010-11-10 @ 22:46:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback