Handkirurgen, magsjuka och andra sjuka människor!

Idag ringde en läkare på morgonen. Och en akutremiss till handkirurgen är skickad. Men alla vet vi om vårdköerna.. Dom är långa! Men hon trodde att jag skulle få hjälp inom två veckor.
Det kanske låter otacksamt men två veckor är extremt länge när man inte kan sova..
Och händerna har börjat svälla rejält oxå. Vigselringen kan jag glömma att ha på mig!!


högerhanden som jag har mest problem med var helt grå nu på morgonen. Var jätte svårt att få det på bild men gjorde ett försök iaf.



andra handen är också svullen , man ser märken efter ringen som jag tog av mig igår!
Men vet inte om det syns färgskillnad på händerna, men när man ser dom brevid varandra är den högra betydligt gråare.



Som sagt är det jätte svårt att fånga rätta färgen på ett foto, men gjort ett försök iaf.



Idag går jag in i vecka 33

Detta är från Libero:

Vecka 33

Barnet:

En viktökning på nästan 250 gram i veckan!

Under de kommande fyra veckorna kommer ditt barn att växa något enormt.

Han eller hon sover mycket och eftersom det är möjligt att se att barnet andas även när det sover så vet vi att andningscentrum i hjärnan har utvecklats.

Förmågan att reglera kroppstemperaturen blir allt bättre. Ditt barn kan nu svettas, något som för tidigt födda barn inte kan göra.

Musklerna har utvecklats, huden har slätats ut och lanugohåret börjar ramla av, även om du kan se lite hår på barnets rygg eller axlar när det är nyfött.

Runt den här tiden har vissa barn fixerats med huvudet i bäckenöppningen, klara för avfärd. Om det här är ditt andra barn kanske det inte intar det här läget förrän förlossningen börjar.

Mamman:

Magen blir lägre

Har du märkt av att magen har blivit lägre ännu? Det kanske är för tidigt, men då vet du åtminstone vad du har att se fram emot! Några veckor innan värkarna börjar, eller när värkarna precis har börjat, kanske du ser att din mage har förändrats. När barnets huvud tränger in i livmoderhalsen flyttar sig allt nedåt.
Vissa säger att det är ett mirakel. Det är lättare att andas igen! Andra hävdar bestämt att de har fått tillbaka sin midja...

Oroa dig inte om din mage inte verkar lägre. Detta inträffar inte vid varje graviditet. Det är också vanligt att barnet sjunker ned precis innan värkarna börjar, eller under värkarbetet.

Det kan vara lite obekvämt när barnets huvud når bäckenbottenmusklerna. Det är en stickande känsla. Ligg på sidan. Det hjälper till att minska trycket i bäckenet och på nerver, blodkärl och artärer i bäckenregionen.








Sen en liten update om människorna jag inte alls förstår mig på!

Nu är gränsen nådd!!


Jag är så less på egotrippade människor och dom runt omkring dom!

Jag har nu sagt mitt och jag orkar inte mer.  Jag kommer skita totalt i dessa människor. Hur fan kan man vara så dum att utge sig för att vara någon annan för att skapa mer intriger? Helt sjukt ju! Människan behöver ju vård.. Känns lite som handen som "gungar vaggan" eller någon annan film där man ljuger och manipulerar för att styra folks liv..
Det känns så barnsligt med en smula psykopatiska drag. Man blir ju mörkrädd!

Och ska någon försvara dessa handlingar och tycka att beteendet är okej så orkar jag inte med dessa människor heller.

Jag ska starta ett nytt liv med vänner som jag mår bra av. Så det får bli en liten sållning bland energi tjyvarna framöver.

(För dom som undrar så är det två olika människor, utan koppling till varandra, som jag skrivit om sista tiden.)

Och just nu har jag sååå mycket annat i mitt liv som gör livet hårt.




Jag har sååå lite energi att jag har nu bestämt mig för att lägga den på att ens orka dagen.
Denna blogg har blivit bara mer mörk och negativ för varje dag som går. Och det speglar verkligen inte den person jag egentligen är.



Och just nu ska min dotter som är magsjuk i begge ändar få all min uppmärksamhet!!



Kommentarer
Postat av: Lillemor Nordström

Usch inte kul att inte få den sömn man så väl behöver, speciellt nu för att orka sedan framöver. Hoppas dom får någon ordning på dina händer så du slipper värken.

Häls lilla sjuklingen att hon ska krya på sig.

Nej håller med dig att det mörka som står på din blogg verkligen inte speglar den Lina jag känner. Men tyvärr så sätter omgivningen spår. Hoppas bara det blir bättre. Kram till er båda

2010-11-22 @ 10:18:40
Postat av: rock n roll mamma

jag hoppas du får en snabb tid! det är ju hemskt att en op ska behöva ha så lång väntetid!!



sålla bland vännerna! sådana vänner mår man bättre utan att ha i sin närhet!



hoppas din lilla tjej kryar på sig snabbt! magsjukan är hemsk!

2010-11-22 @ 10:27:19
URL: http://emis.myshowroom.se
Postat av: anonym

Stå på dej tjejen!!Strunta i dom som pratar massa skit,dom är nog bara avundsjuka att du har det bra.Lycka till med lilla livet i magen!!Kramar

2010-11-22 @ 18:18:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback