Vinden har vänt!! :)

Iaf för stunden, men jag njuter!!!!


Ibland när allt känns som tyngst så händer det något som får livet att verka så mycket lättare igen..

Vid 13 tiden la jag mig för att vila ett tag och då ringde såklart min telefon precis när jag somnat..
Det var en handläggare från försäkringskassan.
Min tanke:
Suck, nu är sjukskrivningen inte godkänd för foglossning är ju lite kinkigt att vara sjukskriven för!

Men samtalet gick som följande:

-Oj , ursäkta väckte jag dig?
- Nja, jag vilar lite bara.
- Jo det gäller din sjukskrivning, det fattas intyg för en dag, den 28:e. Ditt ena intyg slutar 27:e och det andra börjar den 29:e.
-Oj, ja då får jag väl kontakta min läkare så jag kan få ett intyg på den dagen då.
-Men har du jobbat då?
- Nej
-Men då skriver jag upp vad du säger och går efter det i min bedömning.
-ehhh, okej funkar det då rå?
-Ja jag ska bara bekräfta med ditt lönekontor att du inte arbetat trots dina intyg och sen betalar jag ut dina pengar.
-Oj vad snabbt, och tack så mycket! ( Det är två veckor sen jag skickade in mitt intyg)
-Ja och hoppas allt går bra för dig nu.
-Oj tack så mycket igen
-Ja du har ju inte haft det lätt sista tiden ser jag, men lycka till nu.
-Tack tack
-sov gott nu och hej med dig.
-haha tack tack hejdå


Detta var alltså en handläggare på försäkringskassan!!! Förstår ni?
Vad har hänt egentligen?
Har dom helt plötsligt blivit mänskliga som verkligen känner med folk och inte bara ser oss som pappers jobb?

Jag var såå lycklig att jag blev rörd till tårar!

Sen fick jag ytterligare ett samtal där jag fick reda på att jag slipper finansiera lagningen av min saab som  har rasat! Utan det kommer nu att lagas så att jag kan byta in den mot en kombi sen :)

Mera tårar...

Och en 2,5 h lång powernap fick mig att se ljuset i tunneln igen..
Två veckor är nu första delmålet av resterande resa på graviditeten.
Inom denna tid ska jag få hjälp med handen och det känns bra iaf!


Nu ska jag beundra min mans arbete med ett nytt porträtt..
Han har ett mål nu till sin första helt egna utställning!
Och han är även nu sponsor av mammablogg galan 2011 (klicka här för galans hemsida)

Kika in på hans sida närmsta tiden för nu kommer det blir mycket bilder framöver ;)
(klicka här för hans sida)

                                                          Bjuder på en smygbild här: 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback