Mina sessor är bäst ;)

Så nu har man fixat internet som fukar lite bättre än det mobila. Eller iofs är ju detta mobilt på sätt och vis också...

Den här nya dosan från Tele2 där man har bredband och hemtelefoni via mobilnätet är det vi investerat i iaf.
Och än så länge (det har gått en timme) så funkar det perfekt!
Så peppa peppa nu..
För här ute i buschen finns det ju inte så mycket att välja på!

Och när gubben ko hem härom kvällen så riskerade han sitt liv igen för sin familj så nu har jag TV-kanaler oxå!
Life is good!!!


Idag har jag lämnat Natalie på arlanda, hon skulle flyga till pappa över helgen, och det känns lika jobbigt varje gång. Jag är så van att ha henne här jämt.. Och Ronja var med för första ggn och lämnade idag... Och lilla fia börja gråta hejdlöst när Natalie gick.
"Jag vill inte att hon ska åka!!!"
Mamma hjärtat klarar inte sånt, och Natalie ville knappt lämna henne.
När Natalie kommit fram tog hon pappas mobil och ringde direkt för att kolla så att lillasyster hämtat sig.
Vilka underbara tjejjer man har.

Jag är så stolt över dom...
Ibland kan jag tycka att jag bara tjatar och gnäller, men när jag är ute tex i lekparker eller på ikea och ser hur andra barn faktiskt beter sig, då blir jag så glad att mina tjejjer är sååååå duktiga.

Barn som skriker och grinar för att få sin vilja fram, och lyckas! Den gubben har aldrig funkat på mig.
Natalie provade en gång när hon var typ 3 år. Det var på Konsum i Öregrund, och jag löft upp henne gick ut till bilen och där fick hon sitta själv och skrika tills jag handlat klart. Hon har aldrig blivit ens tjurig i affären efter det.

Vissa kanske tycker jag är sträng.
Men jag ser det som att jag vill inte skälla och gnälla på barnen hela tiden så därför visar jag direkt vad man får göra och tvärtom så slipper man ta det flera gånger. Dom vet att om jag säger nej så är det nej. Och om dom tjatar så försvinner exempelvis lördags godis direkt. (Jag har sagt att dom får fråga varför jag säger nej, men inte tjata om att jag ska ändra mig. Vill inte ha en sån dominant attityd att "det är nej för att jag säger det", utan ett varför tycker jag dom har rätt att ställa och få svar på.) 
Frågar man tjejjerna vad som händer när man tjatar, grinar och gnäller, så svarar dom :
Man får inte som man vill.

Men eftersom dom vet att det inte lönar sig så har vi så mycket tid över att ha roligt och mys på.
Det bästa som finns är när vi poppar musik och dansar runt på soffor och bord med varsin fjärrkontroll och leker popstjärnor!

Eller som videon här under:





Sen har vi hälsat på finaste M i Knivsta idag.. Hon occh jag ska ju dela rum på mammablogg-galan.. Och det kommer bli galet..
Hon och jag är som två elektroner som möts det bara smäller!!! Och det är hennes mors beskrivning av oss när vi var tonåringar, och det har ju inte blivit bättre med åren! hahahhahahahaha

Ronja lekte iaf jätte bra med hennes lilla sötis, som egentligen inte är så liten fast han är det..

Och så fick jag med mig en sänghimmel hem till Troya :)

Nej nu ska jag ta och kramas lite med gubben i huset som precis kom hem :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback