När fyra blir fem!

Då var besöket avklarat och domen har fallit...

Läkaren hade läst igenom min journal och var insatt i hur det varit för mig. Det kändes skönt att slippa dra allt igen. Och hon tyckte att låta mig gå tiden ut och eventuellt över var inte ett alternativ.  Trodde dom skulle protestera och tycka jag kunde fullfölja men läkaren förstod hur jag mådde innan jag ens hade förklarat.
Och idag gick jag in i V 38 i graviditeten, och det bästa för barnet var om jag kunde gå klart hela veckan.

Och självklart vill jag fullfölja en vecka till om det är det bästa för lilla Troya.

Jag har börjat samla vätska ordentligt också.. En viktuppgång på 4 kg på mindre än två veckor!!! Shit!!! Inte konstigt att man känner sig uppsvälld!


Så nu har jag fått en tid då jag ska bli undersökt igen och om allt ser bra ut för lillan så är igångsättning godkänt..

Det dom helst ville se var att livmodertappen mognat lite mer också. För då kunde dom hjälpa mig genom att ta hål på hinnorna.. Att börja från noll tar ju extremt lång tid och är otroligt jobbigt att gå igenom. Jag har ju upplevt det med Natalie och vill helst slippa den långa processen igen..

Det blir till att väga för mot nackdelar ifall den inte mognat alls. Även om jag är rädd så känner jag nog att jag skulle välja att bli igångsatt från starten..

Men som sagt nästa vecka ska vi infinna oss med packning och vara redo för att stanna kvar efter undersökningen.

Så håll tummarna att jag mognar lite denna vecka ;) 

Och som det ser ut så är lillans tid i maggen snart slut!
Så nu kan man säga att det är nära!!

Längtar efter henne det gör vi verkligen..
På vägen hem tittade vi på varandra och tyckte att det ska bli helt galet att eventuellt vara en till nästa vecka!

Kommentarer
Postat av: Pillan

Åh så härligt! ofattbart på engång också va? :-D

Skulle vara kul om vi hann ses något innan vi blev utan maggar :-) Om du orkar? Ska ju visst hinna vara nyår också ;-p

2010-12-27 @ 19:43:28
Postat av: Mikaela

Härligt Lina, nu är det "bara" resten kvar! Lycka till...



Ta det inte på fel sätt, men jag hoppas att du mognar i veckan ;) KRAM

2010-12-27 @ 23:48:38
URL: http://ljummetkaffe.blogspot.com/
Postat av: Ramona

Grattis till er =) blir en liten januari bebis att snosa på för er sen.

2010-12-28 @ 21:14:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback