Kärlek / våran kärlek



Enligt Svenska Akademiens ordbok betyder kärlek:
 "En stark känsla. Böjelse för någon med en önskan om föremålets lycka och välgång. Glädje och tillfredsställelse över att befinna sig i denna persons närhet och att göra honom eller henne till lags. Innerlig tillgivenhet".


Taget från vårdguidens hemsida:

Rent fysiskt sätter kemiska processer igång i kroppen när vi blir kära. Detta kan delvis förklara känslan av rus och glädje. Men kärlek är så mycket mer. Det handlar om förväntningar, längtan, förhoppningar och drömmar. Redan när vi är små läser de vuxna sagor för oss om evig och sann kärlek. Vi leker mamma, pappa, barn och härmar de vuxnas kärleksbeteenden.

Det är inte underligt att allt ställs på ända när vi blir kära. Vi inser plötsligt att drömprinsen inte kommer på en vit springare utan på en grön cykel. Drömprinsessan kanske har både finnar och dålig andedräkt. Man kan inte säga exakt vad som ska hända när vi blir kära. Hur vi reagerar beror på förväntningar, personkemi, känslor och bakgrund.


Ja Fredric, du kom inte på en vit springare. Du kom i en gammal trimmad saab..
Du hade inga finnar, men hade heller inte ens fått skäggväxt på hakan. Okej då, lite sådär fläckar men ingen jämn stubb inte ;)

Första gången jag träffa dig var jag blind. Det var ridhuset i Gimo.. Jag såg dig som en "nörd" , för jag var ju så tuff eller?.. Dom andra tjejjerna i min ridgrupp såg dig och blev förälskade, men inte jag..Jag var blind..

I lite äldre år var vi på samma fester, hade gemensamma vänner osv men vi såg fortfarande inte varandra..

Som vuxna blev vi vänner... Efter att du och din vapendragare K hade varit hos mig skulle jag köra hem er en kväll.. Du gick bakom mig, jag hörde att det rassla till och jag vänder mig om för att se vad ljuder kommer från..

Då såg jag dig på riktigt för första gången..  Du hade slitna jeans, svart linne, skinnjacka och rasslet kom från att du rätta till ditt halsband, din namnbricka var det. Du såg på mig och log och det var första gången fjärilarna hoppade till i magen, blicken blev lite längre än vad vänner ger varandra..

Eckerölinjen... Då kom den långa blicken igen.. Som sedan övergick till en kram och till slut världens längsta kyss!!
Vakterna fick ju komma och påminna oss att kliva av båten eftersom båten var tom på folk och vi satt själva kvar i baren ;)


Allt var så perfekt mellan oss till den dagen vi började göra det som förväntades av oss, inte det vi kände.
Det finns så många saker man bör göra enligt alla andra.. Vi föll för det och släppte det som gjorde oss så speciella, att strunta i vad man bör göra och göra det man helhjärtat vill och känner är bäst..

Det drevs så långt att vi drevs isär.. Men aldrig helt isär... Våra hjärtan visste vad dom kände och när vi väl kunde bara lyssna på dom och låta dom styra oss så hittade vi tillbaka.. Påskaftonsmorgon kl 07.00 möttes blickarna igen som var lite för lång för vännskap och sen dess vet så vet vi...... vi vet vad kärlek är...

Kärlek övervinner allt och kan inte köpas för pengar..
Kärlek är inte att ha det andra har...
Kärlek är inte att göra det andra familjer gör..
Kärlek kan aldrig jämföras med någon annans kärlek.
Vår kärlek är som alla andras dvs unik, men det är också det enda som gör den lik andras...

Nu är vi där vi var förut, på den oövervinnerliga platsen... Och ingen och inget kan få oss sluta leva vårat liv..
Nu vet vi att alla måsten är inga måsten..

Inget kan få mig sluta älska dig....

Du är den bästa:

maken
pappan
älskare
vänn


Finns ingen som kan ens mäta sig med dig.

Fredric....... Så länge vi har varandra.......






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback