Julafton......

...... började perfekt.

Grötfrukost, julmusik, paketöppning.. Alla gjorde sig fina och allt var så bra..


Sen dök svärföräldrarna och Fredrics bror och mormor och morfar upp..
Mina föräldrar kom också..
Vi kollade på Kalle, åt gott och sen kom tomten..

Det var helt perfekt, bra stämmning och allt flöt på...

Svärmor och momor + jobbade så det stod härliga till i köket och på ett nafs så var det skinande rent igen och jag är sååååååå tacksam för allt dom gjorde..

Alla mat hade dom och mina föräldrar med sig hit, så vi hade tiotal service hela dagen..

Straxt före 22 tiden så åkte dom sista i gänget hem och då var det soffläge för oss vuxna och prinsessorna hade slagit läger i Natalies rum och skulle ha övernattning....

Då brakade helvetet lös....

Jag tar en liten choklad bit som jag suger på, obs ej tuggar!, och känner då hur det ilar i tanden som är tillfälligt lagad.. Jajjemen lagningen har släppt en bit.. Fan fan tanden är alltså halvt öppen nu! ONT!!!
Sköljer munnen smärtan lättar och lugnet infinner sig igen..

Då släpper det totalt i höften, Tens apparaten tar slut på batteri och det är bara att härda ut.. Men jag kan inte stödja på vänster ben och smärtan är grym... Aj igen...

Eftersom jag är så torr runt läpparna och orkar inte hämta mitt lipsyl så fuktar jag läpparna med tungan.. Känner då hur det knakar till och tanden som jag byggt upp, den som tidigare var helt av, och den sitter då löst....

Det var döds stöten och jag får hjälp av Fredric in i sängen.. 
Där ville vår lilla gos katt vara med men var bara i vägen, så när vi skulle ta bort honom blev han rädd och satte klorna i mitt högra lår.. Så tre riv märken ca 10 cm långa som blöder och svider till tusen blev resultatet där..

Medans Fredric hämtar papper som jag kan torka både tårar och benet med så börjar jag, som grädde på moset, blöda näsblod...

Jag säger till Fredric fullt seriöst: Att detta är inte sant, det är ju som taget ur en film... Jag är helt övertygad om att någon har en Vodoo-docka av mig för så här mycket kan inte hände inom loppet av en timme!

Han hjälper mig på med pyjamasen och kryper sedan ner brevid mig, istället för att gå tillbaka till filmen, och där snyftandes i armkroken somnade jag..

Vaknade sedan under natten av att tanden lossnat helt så nu är jag tandlös igen :(

*Men är sååå glad att inget hände under tiden barnen var vakna, så i deras ögon var Julafton perfekt, vilket betyder att julen var perfekt, för Julen handlar om barnen!
*Och idag passade jag på att äta knäcke bröd och kola eftersom jag innan inte velat bita i det ;)

Hoppas dom har en tid på måndag morgon att sätta dit tandbiten igen !!

Lite bilder från våran Jul:


Tomten kommer!!!!!!!





Älskar min familj!!!!

Tack alla för den finaste dag jag haft på länge länge!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback