Mamma galan

Igår mottog jag inbjudan till mammablogg galan, den var kanonfin och en liten present fanns med.

Jag vet inte om det är fel dag för mig att blogga om detta när jag redan är på dåligt och deppigt humör, men vi kör!

Jag har ju som många vet haft big trouble med klänning inför galan, jag ska vara ärlig och erkänna att jag fortfarande inte känner mig helt bekväm, men nu är klänning köpt och fixat. Var på G att fixat en snygg outfit med byxa men i slutändan så blev det klänning.


Och det var väl en jävla tur det!!!

För jag fick tidigare en kommentar att klänning inte var ett måste, utan att byxor och kavaj gick bra. Men i inbjudan står det dresscode klänning!

Då hade man ju investerat i en helt fel outfit.


Så jag måste säga att jag reagera starkt (tyvärr negativt) när jag läste inbjudan. Kände mig lite lurad faktiskt.

Tidigare inlägg finns att läsa här


Men annars så hoppas jag att det ska bli skoj och att jag mår lite bättre när det blir dags. För som jag mår idag skulle jag inte vilja åka faktiskt. Men en helg med min Mia-Lott är nog det jag behöver för att komma på topp igen. Och det ska bli kul att träffa andra mamma-bloggare, framför allt dom som kikar in på min blogg emellanåt. Dock tror jag inte jag kommer att känna igen folk i verkligheten för sånt är jag asdålig på! Så om jag inte känner igen någon, have mercy ;)


Kommentarer
Postat av: Lina

Alltid ska det vara nåt att gnälla på!

2011-04-28 @ 18:33:42
URL: http://Www.gammalfjortis.se
Postat av: Mian

Aa du det var knasigt sagt :-/ det hade ju inte varit så roligt för dig om du köpt en schysst "kavaj dress" som du senare fått sälja på tradera för sisådär cirkus halva priset! Men hur som helst kommer vi vara snygga i det vi har på oss, och jag ser sjukt mycket fram emot ett dygn med bästaste duet <3

2011-04-28 @ 18:40:02
URL: http://milomamman.blogg.se/
Postat av: Lina Börjesson

Men Lina, vad fruktansvärt omoget kommenterat av dig. Gnäll??? Nja, det vette fasiken om det är. Eftersom det bara var fakta om vad som sagt och vad som kunde ha blivit tokigt! Sen får du stå för vad du säger och uttrycker, precis som jag säger att jag hade blivit riktigt besviken om jag hade fixat en byx outfit och sen är det dresscode iaf! Klart man kände sig lurad men som jag skrev så slutade det ju bra!



Och väldigt tråkigt att du bara tar åt dig av det som var negativt! Eftersom det var postiva saker skrivet om galan med ( inbjudningskortet, presenten och att få träffa andra mammor). Så en negativ sak ska då radera allt det positiva?

Tyckte mig minnas ett långt inlägg i din blogg om yttrandefrihet? hmm



Men starkt jobbat, en av dina betalande gäster känner sig så välkommen nu!



Mian: Du och jag och sen självklart lite queen of love!

2011-04-28 @ 19:17:20
URL: http://mommyrocks.blogg.se/
Postat av: Mia

Jag tror det är en viss Lina Löthman som har vaknat på fel sida! (Med tanke på kommentaren ovan). Självklart måste man ju kunna ta kritik utan spydiga kommentarer tillbaka när man har anordnat något så stort! Verkligen inte ett profesionellt svar enligt mig!

2011-04-28 @ 19:19:26
URL: http://intebaramia.blogspot.com/
Postat av: Lina

Ja, det var onödigt av mig! Jag ber så hemskt mycket om ursäkt. De senaste veckorna har varit kaosartade för oss och vi har fått tagit så mycket skit. Förlåt!



Vi har gått ut både på facebook och i nyhetsbrev att det inte bara är klänning som gäller. Tyvärr kunde vi inte ändra det då inbjudningskorten redan hade tryckts.



Som sagt, förlåt över mitt buttra inlägg tidigare.



Nej Mia, ibland blir det en ynka droppe som rinner över! Ibland talar man innan man tänker. Inte profesionellt men jag är bara en människa jag oxå.

2011-04-28 @ 19:55:20
URL: http://www.gammalfjortis.se
Postat av: i min lilla lilla värld

hahaha jaså? Hade du jobbiga graviditeter?

2011-04-28 @ 22:07:13
URL: http://saratilling.se
Postat av: Lina

Lina:



Jag hade inte aning att ni tagit mycket skit och det känner jag mig glad över. Missförstå mig inte, men när jag går på ett sådant här event så vill jag inte heller höra talas om eventuella problem. Jag vill njuta och ha kul.



Men om ni fått mycket skit och kritik så måste du nog ändå (min åsikt) sluta ta det personligt. Det här ju som ett jobb för dig och jag är en av dina kunder. Det betyder inte att du ska "krusa" för mig men jag förväntar mig ett respektfullt uppträdande mot mig som en betalande kund som har rätt att ha en annan åsikt. När man fixar ett sånt stort event kan man inte förvänta sig och ha som mål att få alla nöjda med allt. För vi är för olika som människor för att alla ska bli nöjda med allt.



Jag har heller inte sett något om att klänning inte gäller på facebook och i nyhetsbrevet, men det är säkert jag som har missat det. Mina senaste veckor har varit extrema och några av dom jobbigaste jag upplevt och jag har därmed inte koll på riktigt allt.



Men jag hoppas det flyter på nu för er sista veckan och även ni får en stund att njuta under själva gala-dagarna.



Ta det lugnt och kom ihåg att den kritik som ges runt galan är ju inte till dig personligen och privat!



2011-04-29 @ 09:05:37
URL: http://mommyrocks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback