Mammablogg-gala.klänning.se

Jag tror jag har blivit mode handikappad.
Alternativet är ju att jag blivit gammal och det gillar jag inte, så då kör vi på mode handikappad.

Men jag letar efter en klänning att ha på mammablogg galan.
Och när jag letar efter klänning så hittar jag dessa alternativ:

1. Hej jag är tjock och har klämt på mig ett korvskinn
2. Hej jag är redo för camping och har satt på mig ett tält, scouthedern är på topp!
3. Hej jag älskar mina bröst och tar därför en klänning där dom nästan ramlar ur.
4. Hej jag är redo för penetrering och har därför en klänning som knappt täcker rumpa och prussiluskan.
5. Hej jag återvinner gammelfarmors spetsgardiner och ser därför ut som en gräddbakelse.



Jag blir galen!!!
Kollade Asos men tyvärr, jag är för tjock för deras klänningar.. Suck.. Inte för att jag hittade något som jag kände är jag..

Alltså det känns som den stil som jag har är ganska svår att få till. Jag är ju en svart tjej, älskar svarta färger. Hatar klackar på skor. Gillar inte långa klänningar om jag prompt måste ha en. Och eftersom jag är väldigt lång så blir gärna en kortare klänning som en linne för mig. Gränser mella tuff rocker och alldeles för lättklädd är så findragen när man ska blanda in klänningar i det.


Jag har hittat en klänning som jag tror jag skulle trivas i mig jag vet inte om det är för lite "glamm & gala"  i den...
Och det mest otroliga är att den är vit!!! Och inte svart!! hahahaha




Jag letar dock efter ett speciellt slags armband. Jag har sett det på tv och förälskat mig i det men vet inte vart det finns att köpa.. Det är som ett brett läderarmband, det är jätte brett kankse som halva underarmen, eller nästan iaf. Om någon vet vad jag menar och vart det finns så hojta till!!!

Och om ni vet om andra rockiga tuffa accesoarer så lämna tips, snälla!!!

Men vad tror ni om denna klänning på mig??? Är lite rädd att det ska se ut som en gravidklänning eftersom jag har lite mage kvar... Eller denna modell kanske kan dölja den???? Help me Please!!!


Kommentarer
Postat av: Lina

Du behöver inte ha klänning på galan! En snygg kavaj går oxå precis lika bra!



Jag är verkligen en klänningsmänniska och har massor av dom i garderoben men när man ska stå där framme känns det verkligen som att vi behöver ha "nåt extra". SVÅRT!

2011-02-28 @ 21:16:49
URL: http://www.gammalfjortis.se
Postat av: sandra

riktigt snygg klänning!!!

Har du kollat Helenas klänningar?? lite rockabilly!!!

2011-02-28 @ 21:17:19
URL: http://mammasandrasliv.blogg.se/
Postat av: erika

Den där klänningen skulle du passa som en smäck i!

Ha kanske några stora svart/bruna armband till det, ha lite spretigt hår. Letade efter det dära läderarmbandet du pratade om, men kunde inte hitta något så brett heller tyvärr. Och vill du inte ha klackar kan du ha några tuffa ballerina eller några pumps som knappt har klack! (kanske kallt att ha ute men du kan ju byta om och bara ha dom inne då, tänkte jag) KRAM

2011-02-28 @ 22:43:52
URL: http://bbellus.blogg.se/
Postat av: Lina

Lina:

Tack för tipset men kavaj känns inte heller helt hundra.. hahahhahaha får man komma i gympa kläder ? ;) hahahaha Skämtosido så känns det som klänning är en oskriven regel på gala. Vet inte varför men skulle kännas as skumt att komma i byxor.



Sandra:

Joo jag har kollat hennes klänningar och älskar dom!!! Men måste gå ner mer i vikt först. Tror inte det skulle vara så fint just nu. Men när jag knallat ner i vikt blir en klänning därifrån :)



Erika:

Vad söt du är som hjälper mig och leta :) Hittade en sida med liknande armband. dom var inte billiga men jag tror jag ska slå till på ett iaf :)

Pumps och ballerina känns inte rätt men har tänkt på ett par skor som jag tror jag kan ha fast dt är klack. Klacken är liksom inbyggd, tror det kallas för kilklack??? Men jag kan ha fel, så modemedveten är jag ;)



Jag tror iaf jag tar hem denna klänning och provar den så får vi se vad jag tycker :)



Ska bli spännande och se om jag får till en rocker/gala stil ;)

2011-03-01 @ 09:11:53
URL: http://mommyrocks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback