Superfredag!

Ikväll har vi haft besök av min brorsdotter , Erika :) supermysig tjej, en av fasters stoltheter :)

Barnen tyckte det var superkul!

Senaste tiden har mycket snurrat i mitt huvud.. Mycket har hänt och jag har lite svårt att placera och förstå allt.... Vuxna människor som beter sig som barnrumpor rent ut sagt!! Spelar spel och tror alldeles för höga tankar om sig själv..
Men är det något jag lärt mig från senaste år så är det att rikta blicken åt ett annat håll och fokusera på det som betyder något..

Jag är så trött på spelet.. Jag vill ha äkthet i mitt liv...
Och det har jag nu.. För enda anledningen till att det funnits falskhet och spel i mitt liv innan är för att jag tillåtit det.. Jag lät det få en plats och gav det energi, men inte längre.. När det händer säger jag ifrån och sen lämnat jag det..

Idag när jag städade hallen så sorterad jag i vantarna... Och jag hittade 13 st enstaka, trasiga par, och dom ligger bara och tar plats till ingen nytta.. Jag har sparat på dom ifall man hittar den andre, och irriterat mig på att det finns massa enstaka när man letar efter ett par! Lite så har en del av mina relationer runt mig sett ut.. Många trasiga som jag letat efter en lösning på, och som tagit energi när jag tänker på motpartens handlingar och blir arg,ledsen,besviken osv
Men nu gjorde jag precis samma med vantarna som jag gjort med dessa relationer, jag kasta dom ihop med hoppet om att någonsin få ihop ett par.. Och då kan jag släppa det, dom kommer inte ligga där och reta upp mig!! Superbra!!

Jag lägger ingen energi på att försöka längre.. Alla gör vi våra val och jag tror att vi en dag kommer att få stå till svars för våra beslut.. Det är inte mitt jobb att döma någon, mitt jobb är att vara lycklig och leva livet fullt ut med mina närmsta..

Alla har vi ett val och jag väljer lycka tillsammans med dom som respekterar, accepterar och tolererar det liv jag och min familj skapat! Kan man inte respektera, acceptera och tolerera det liv vi har då har man själv valt bort sig från oss, för vi lever för oss inte för någon annan!


Hoppas alla får en super helg!!

Godnatt!


Kommentarer
Postat av: Milo

U go girl! :)

2012-02-25 @ 12:02:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback