Jag vågar knappt tänka tanken.....

Natalies ärr har börjat göra ondare och ondare.. Trodde det var för kylan och hennes torra hud så vi har smörjt och smörjt och smörjt....... Men hon har ont iaf. Nu sa skolan att även dom märker av det i skolan och tyckte hon skulle gå till doktorn. Så nu idag ska vi på besök...


Tänk om ..... det är en nervskada..... Tänk om....

Det är tanken så får det vrida sig i mig, jag kan känna att tårar nästan väller upp och jag får ångest...

När jag tänker på hela hennes situation och olyckan så gör det sån ont i mig.
Min lilla prinsessa som aldrig gjort en annan själ något ont.

Jag får ibland upp bilder av hur det såg ut när det hände, jag var ju inte där så jag har fått det berättat för mig...

(Det jag nu kommer skriva är inget för känsliga, så sluta läs i sånt fall)

Natalie satt på 4 hjulingen och hör då någon ropa : GASA!! ..... Men dom ropade BROMSA. När hon inser att hon måste bromsa så rår hon inte på handbromsen, får panik och sätter ner fötterna på marken!
Vänster ben dras in under fyrhjulingen och hennes fot sparkar av kjedjan från drevet, men hon håller fortfarande i gasen så drevet drar runt när benet ligger under.... Det måste ha gjort fruktansvärt ont.

Dom vuxna som var på plats springer fram och lyfter upp henne, hon är chockad och gråter, säger att det svider lite på benet och reflekterar över att det har gått några småhål på hennes favorit leggins vid knäet. (det var hålen efter drevet).

Dom kommer överens om att gå in för att kolla så att hon inte blöder på byxorna och för att sätta ett plåster. När dom börjar rulla ner byxorna så upptäcker dom att det är inget litet sår, det är ett köttsår som är 12-15 cm långt och glipar 5 cm, det sitter vävnad i byxorna som dras med.

Det är nu beslutet tas att ringa ambulans och meddela mig att möta upp Natalie på akuten! (Jag var inne i uppsala)


När Natalie kommer in förstår jag inte hur allvarligt det är och har fått för mig att några stygn så är det här fixat på en vecka! Tror det var chock och rädsla som fick mig att nästan bagatellisera vad som hänt.

Tills en sköterska löft på förbandet och jag såg skadan....

Jag kan ärligt säga att det var det vidrigaste jag varit med om! Helt galet!! Där låg min älskade dotter med ett köttsår som jag skulle kunna kört in båda mina nävar i!! Det saknades hud och var ett öppet hål.. Man såg vävnad, ben m.m 
Hela min kropp frös till is och jag vaknar upp ur ett apatiskt tillstånd när sköterskan säger: Hade du inte sett såret?

Efter detta säger jag till Natalie att jag ska gå på toaletten och så fort jag stängt dörren så faller tårarna hejdlöst! Jag kände sorg, förtvivlan, ilska och rädsla. Jag kände att det var mitt jobb att skydda min flicka mot detta. 

En sköterska håller om mig och en annan talar om för mig att man kallat på flera kirurger och man har även förberett för en plastikoperation. Vi skulle räkna med att bli kvar ett par veckor.
Ambulanspersonalen hade försökt att rädda huden i byxorna men det hade inte gått.

Jag kommer aldrig glömma när jag stod på toaletten och talade till mig själv i spegel.

N'är tårarna aldrig slutade rinna så sköljde jag ansiktet i kallt vatten och sa sedan :
Det här handlar inte om dig Lina!! Skärp dig för i helvete!!!! 
Ta dig i kragen och gå till ditt barn!

Då sattes muren upp och jag var inget annat än stark. 

Som tur var fick vi ju åka hem och slapp plastik.  
även om resan blev lång ändå med rullstol i två månadre osv

Men sen föll muren och då kom allt och får nog acceptera att jag kommer nog aldrig komma över detta.
JAg kommer att ha flashande bilder och drömmar om det.


En dröm som jag haft flera gånger är att jag ser natalie under fyrhjulingen och hon skriker av smärta och ropar på mig, och jag springer men kommer aldrig fram....

Usj det är så hemskt, man vaknar alldeles kallsvettig!


Men nu hoppas vi på att det inte är nervskador idag


Kommentarer
Postat av: Sara

Kära du!

Känner med dig och Natalie!

Jag har varit där i oron och förtvivlan så många gånger. Du är en fantastiskt mamma med otroligt mycket kärlek. Allt kommer att ordna sig till det bästa. I hjärta och bön! Ni finns hos mig.

2012-02-10 @ 11:52:37
URL: http://queensara-ppp.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback