Huskurer och Taxidrama

Ja nu ligger man här och tycker synd om sig själv igen !! Mår som en gammal träskpadda men jag är inte döende för jag kan fortfarande röka, annars brukar det vara första steget mot pärleporten för mig för röker jag inte, då är jag jättesjuk!

I helgen var det lite drama runt båda flickorna ena med skoltaxin som inte funkade förra veckan och andra med en skolkompis. Men både verkar ha löst sig nu och jag är så stolt över mina flickor!

Ronja vågade stå upp för sin kompis och försvara både henne och sig själv när den enda vuxna i bilen inte sa ifrån när grov mobbing pågick, detta spelade Ronja in på film på sin mobil. Riktigt smart av lilleskrutt!

Natalie hamnade i en ord mot ord situation och efter att ha pratat med hennes lärare idag så känns det jättebra. Fick bekräftelse på det jag redan vet : Natalie är en snäll och lojal kompis :) jag är så stolt över henne!! Kändes iaf skönt att prata med fröken om det och att även få hennes bild av hur Natalie är i skolan.

Det har varit så extremt mycket sista tiden, en känslomässig bergochdalbana , och jag får nästan dåligt samvete för att jag tvivlade för ett ögonblick på vad båda mina flickor sa till mig. Vi är en tajt sammansvetsad familj efter vad vi gått igenom. Det är nog ingen som kan förstå vad vi fått känna under de två sista åren. Vi ser på varandra med helt andra ögon och känslor än innan allt som hänt. En del bekymmer kan kännas oväsentliga och obetydliga i referens till vad som hänt.

Jag har också lärt mig en viktig läxa och det är att jag kan inte hjälpa alla. Utan jag kan vara ett stöd men inte en fixare. Det är lätt att låta sig utnyttjas då och det slutar bara med besvikelse. Sen måste människor lösa sina egna problem, fast med stöd ibland, för annars är det lätt att hamna i samma sits igen. Så ingen tjänar på att ha en fixare i sin närhet egentligen. Detta ska jag också ha med mig när mina barn blir större och börjar stöta på problem, då ska jag stödja dom i vägen mot en lösning och inte lösa problemet åt dom!

Men nu ska jag burra ner mig med min varma choklad i min superfina jättekopp och fortsätta tycka synd om mig själv;)

Trevlig vecka önskas till er alla!!!
Kramis


Kommentarer
Postat av: Bli

2011-11-21 @ 16:24:37
Postat av: Blomster

Duktiga flickor det där!:). Hoppas du mår bättre imorgon! Haha vilken underbar mugg:)

2011-11-21 @ 16:25:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback