Omtumlande dagar

Mycket har skett sista tiden, vilket lett till att jag inte haft tid att skriva något.


En del positivt
En del negativt
Och en del som bara är patetiskt



Vi börjar med det positiva :)

Fredrics utställning i Harg går jätte bra :)
Han får superbra feedback och har sålt en del tavlor.
Vilket jag inte betvivlade en sekund iofs men han får nu en bekräftelse på vilken superbra konstnär han faktiskt är!


Det negativa är att jag började jobba förra veckan och min arm klarade det inte. Jag fick superont och domnngar. Jag har ju bara jobbat ströpass innan och det har gått bra, men att jobba varje dag var värre tydligen:(
Sen av olika skäl så sa jag upp mig på jobbet.
Så nu är man heltids student istället.

Och det patetiska har ett namn:
Ove Sundberg

Hur kan man inte förstå att man inte är omtyckt? Att man är vuxen och hövlig för barnens skull öppnar inga portar för evig och lojal vännskap. Och att sjunka så lågt att komma hem till oss när man vet att vi har barnvakt och inte är hemma för att bjuda upp barnen med barnvakt på ett hembesök när man vet att vi har sagt nej till att barnen ska vistas där.. OJ OJ OJ då brann det för herr och fru Börjesson. Fredric och jag är fullkomligt överens om att han är inte frisk på en fläck!

Och byn vi bor i är väldigt liten så att det varit fler eskapder sedan valborg, ja det vet vi ju om.
Och både jag och Fredric känner fortfarande likadant. Vi känner ingen tillit och kan därmed inte låta våra barn vara där, OM något skulle hände då skulle vi aldrig förlåta oss själva. Och barnen ska inte var i en miljö som inte är bra.

Det finns en anledning att 90% av folket i byn faktiskt säger OVE Sundberg istället för det riktiga namnet. Det är inte jag som myntat det som ett synonym namn här i bloggen. Och eftersom det bara är jag som är tjurig och grinig så tror jag "Ove" får tänka om.

Tror man verkligen att jag har den makten? Att jag kan övertyga och lura alla att tro och tycka illa om personen.
Nja jag kan ju säga att den magiska kraften besitter inte jag. Däremot så får jag mig ett rejält skratt emellanåt när man får höra vad "ove" faktiskt gör och  säger till/ mot folk.

Och jag vet inte hur mycket mer tydliga jag och Fredric kan vara än att säga: vi vill inte ha med dig och göra mer!
Men tydligen sjunker det inte in.. Hmmmm ordet "stalker" stämmer nog in där ...



Ja det är helt otroligt.

Och visst en människa med sånna allvarliga problem med alkohol och psyket kanske man inte ska dömma ut och vända ryggen. Men den bittra sanningen är att en person som inte erkänner sina problem kan aldrig bli hjälpt. Tragiskt men sant.


Man kan inte finnas för alla och man får faktiskt välja vart ens energi ska läggas.

Och min energi kommer att gå till att ha en underbar sommar med mina barn och världens bästa man :)




( till "kompis": om du är en riktig kompis så kommenterar du ! ;) inte med ditt äkta namn men som namnet kompis kanske ! )


Kommentarer
Postat av: Annelie

Lider med er som har en sådan granne.. =/

På nåt sätt så känner jag igen just Ove Sundberg.. Fast det vore konstigt eftersom jag är Alunda (Tuna) bo från början..



Tycker du gör alldeles rätt i att lägga energin på en underbar sommar med familjen istället :) Mycket trevligare så.. ;)

2011-07-12 @ 19:35:35
URL: http://alvid.blogg.se/
Postat av: Kompis

Stackars alla som har med honom o göra ! // Kompis

2011-07-12 @ 20:55:21
Postat av: therese gustafsson

jadu vad ska man egentligen säga.

otroligt synd med din arm:( grymt kul med fredrics tavlor och jag håller med dig ang dom.

Vad gäller ove sundberg så vet jag faktiskt inte hur han tänker, vad som pågår i hans hjärna. Fast de vet han nog inte själv heller. så långt borta ifrån verkligheten som ens kunde tro att denna barnvakt skulle ta med dina barn dit när du sagt ifrån. och att passa på medans ni inte var hemma tycker jag inte låter något vidare bra. han verkar ju tro att barnvakten skulle glömma att berätta för er att han hade varit där och bjudit över dom. alltså har denna ove sundberg inget grepp om verkligheten.



2011-07-12 @ 23:40:34
URL: http://tesecrets.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback