Skulden är evig

Man borde inte tänka och känna så som jag gör, det säger alla, men det jag känner är verkligt för mig.

Jag är så rädd för nära vänskapsrelationer nu, jag kanske sviker fler om dom behöver mig en dag. Jag är inte så stark som jag trodde, jag är inte en vän i nöden.

Ingen människa är ofelbar men vissa misstag får inte göras......


Jag kommer bli tvungen att leva med mina val och jag kommer aldrig att komma över dom....

Desstå snabbare jag inser att jag inte är den jag trodde, desstå bättre...

Jag tvivlar på mitt yrkesval, socionom, hur ska jag kunna hjälpa en människa när jag inte ens kan hjälpa en vän??

Jag har förlorat en del vänner under sista åren och en del har stått kvar, men dom som vunnit mest är nog dom som lämnat mig bakom sig..

Ja så här är det jag uppriktigt känner, och det är inget tyck synd om mig inlägg för jag vill inte ha någons sympatier, jag vill bara att folk ska veta och inte säga gång på gång : så kan du inte tänka...

Min psykolog jag gick till pratade massor om vad jag "borde" tänka, och för mig är det som att jag vet att det är farligt och röka och jag " borde" sluta men jag röker för att jag inte kan sluta....,

Jag vet sanningen och vad jag gjort och sagt, och den kan ingen ändra på!

Man kan inte ändra det som varit men man kan ändra på hur det nu är.....


Kommentarer
Postat av: Sara

Du får känna och tänka

precis som du gör

men vet detta;

du är mänsklig

och varm och vacker och vild och viktig

och du betyder mycket för många

och allt för en del

och även om du gör det,

behöver du inte tvivla på din förmåga

att vara en nära och älskad vän

- du är det för mig

och du behöver inte tvivla på din förmåga

att hjälpa någon som behöver

- du har stöttat mig

och mina ord räcker inte alltid heller till

Som nu

känns det som att jag vill säga dig så mycket mer

eller något annat, bättre

men fall mot mig bara då, ordlöst, som jag får falla mot dig.

2011-12-09 @ 11:42:10
URL: http://queensara-ppp.blogspot.com
Postat av: Mia

Att vara någons vän innebär inte att man KAN hjälpa någon närsomhelst och varsomhelst. Utan att man VILL hjälpa någon varsomhelst och närsomhelst! Självklart vill vi alla våra vänner allt gott MEN vi har också våra egna liv att styra upp!



Och sen så kan man heller inte hjälpa dom som inte vill ha hjälp. Man kan visa att man finns där om så önskas. Men mer kan vi inte göra!



Jag tycker att du är en toppentjej Lina som skulle passa jättebra som socionom just för att du VILL hjälpa människor! Och jag är säker på att du kommer att kunna göra en massa bra för måånga måånga människor när du är färdigutbildad! =)



Men jag förstår om du har sånna där hemska tankar. Du har gått igenom otroligt mycket!



En massa styrkekramar från mig!

2011-12-09 @ 19:29:19
URL: http://intebaramia.blogspot.com/
Postat av: Jossan

Återigen Lina. Det som hände var inte ditt fel, man kan inte styra över andra människors val och känslor, man kan bara påverka, och det vet jag att du gjorde, jag kan lova dig att du var en jättefin vän, men det är självklart att du inte kan laga en så trasig människa själv, du gjorde ditt bästa och mer än då kan man aldrig göra.

Du kommer bli en fantastisk socionom, det vet jag, tvivla inte på det! Eftersom du har varit med om detta så kommer du kunna hjälpa ännu mer, det var inte ditt fel, du får inte tro att du skulle kunna ha makten att helt vända en människa så, det funkar ju inte så. Du var en fin vän, utan dig hade han antagligen gett upp tidigare! Du är så fantastisk Lina, kommer bli en superbra socionom!

2011-12-10 @ 09:02:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback