Finaste

Mamma hjärtat blir såå varmt när två systrar ser sig själva som bästa vänner :)

Nu är dom hos mormor för pappsen jobbar och mamman duger knappt till att ta reservdelar ifrån..

Men jag var pigg hela julafton och det lever både tjejjerna och jag på fortfarande...
(eller jag iaf, dom sover förhoppningsvis nu!)



Men Natalie talade iaf om för mig häromdagen att Ronja var den bästa kompis hon hade..
Sen hade vi en lång pratstund om hur man hanterar när andra inte vill att lillesyster ska vara med och när hon känner att någon är orättvis och taskig mot Ronja...

Natalie är såå rar.. Och jag är så stolt över att hon redan vill och faktiskt säger ifrån när hon känner att någon blir utanför eller orättvist behandlad..

Hon är ju bara åtta år och redan så klok.. Lärare, andra föräldrar och fritdspersonal har också bekräftat hennes otroligt omtänksamma sätt att vara..

Visst kan hon gnälla och småbråka hon med, men när det blir allvarligt och någon hamnar i kläm så kan hon grubbla länge på vad man skulle gjort, vad gick fel, och hur gör vi personen glad igen..


Älskar den kontakt vi har.. Hon kommer och pratar med mig om problem, stora som små, som uppstått med olika vänner och i situationer runt hennes vänner. Och jag hoppas att jag klarar av att ge henne svar även i fortsättningen..




Syskonkärleken lyser iaf just nu och det känns bra att det är så nu när en liten till kommer och jag har till en början mindre med tid för  dom.

Sen så kommer väl perioder av tvistande kärlek framöver, men just nu njuter jag, och badar i stolthet!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback