Facebook fenomenet

Ja det är ju helt otroligt.



På facebook kan man bli vän med någon man inte ens vågar säga hej till när man möter dom.
Allt som står på facebook är sant.
På facebook kan du anklaga folk utan att ta ansvar.
På facebook kan du döma folk efter en status rad.

På facebook kan du säga upp bekantskapen med folk som du är för feg för att våga säga något direkt till.


Alltså facebook är ett helt nytt sätt att umgås men utan vett och etikett.




Men just nu har jag laddat så mycket energi att jag bara skrattar när jag ser något av ovanstående hända, för det känns lite lågstadiet all over again.
Känns riktigt skönt att vara tillbaka i galoscherna och inte bryta ihop för minsta lilla!


Och det är mina fina vänner som står ansvariga för den styrka jag funnit igen :)
Utan er så hade jag inte ens haft kvar Facebook nu, utan hade då valt att ta bort den. Men nu vet jag vilka som är riktiga och äkta och för mig blir allt så mycket enklare att filtrera då !!

Och jag vet att allt är inte svart eller vitt, man behöver inte vara vänner eller ovänner, det finns mellanting.

Man vet vilka som är äkta och som man kan lita på och vilka som har en "hidden agenda", men man behöver inte ta det dramtiska steget och klippa banden helt utan man kan vara trevlig med en liten varningsklockan gömd långt där i bakhuvudet ;)


Jag har underbara nya vänner i skolan som gör att jag redan nu känner ångest över att en dag skiljas ifrån, det är ju ett helt underbart gäng! Och jag älskar att jag tog steget till skolbänken så att jag fick chansen att träffa dessa goa gummor och gubbar ;)


Nej livet är för bra för att Facebook ska irritera mig men roande är det i allra högsta grad :)



Tjing tjing gott folk!


Kommentarer
Postat av: Blomster

Vet exakt hur du känner inför ångesten att en dag slippa våra kära kamrater! de e jobbigt att tänka på faktiskt.

2011-11-16 @ 21:21:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback