Mammsen <3

Idag opererades mamma.. Och man är lika nervös varje gång.. Denna gången var det foten som skulle lagas.. Senor och grejjer hade gått av så hälen satt helt löst!!!

Men nu skulle dom fixa till det med hjälp av andra senor eftersom den som gått av var obrukbar...



Min mamma är en helt underbar människa. Varmare och kärleksfullare mamma får man leta efter..

Hon har alltid stöttat mig och vi har typ aldrig bråkat! Inte ens när jag var yngre!!!
En del säger att jag fick göra som jag ville eller att jag vart bortskämd, men det är en total fet LÖGN!

Visst när jag riktigt ung så fick jag väldigt mycket som jag ville ha och då var jag väl bortskämd till en viss del, men när vi pratar tonår så har alla fel om att jag var bortskämd!!

Min mamma uppfostrade mig enligt principen: sköt dig-det vinner du på! & ljug aldrig och våga berätta allt!

Och det funkade jättebra.. När jag blev för full så vågade jag ringa hem. När jag höll tiderna man skulle vara hemma fick jag vara ute längre. osv

Det var väldigt sällan min mamma skällde på mig.... Ett praktexempel är när jag berättade att jag rökte..
Vi var på Finlandsfärjan för att åka till finska släkten och hälsa på, vi satt i cafeterian och då rökte man inne på båtarna..
hon tände en cigg och tittade mig rätt i ögonen men sa ingenting. Jag var så röksugen att jag inte visste vart jag skulle ta vägen och till slut kom det:

-mamma jag röker, kan jag få ta en av dig?

-vad röker du för märke?

-vita prince..

Mamma reste sig gick till kassan och kom tillbaka med ett paket som hon kasta på bordet. Sen tittade hon på mig och sa:

-Du är skyldig mig 19.50 och du ska veta att jag är besviken på dig....


Det tog hårt.. Och det var mammas sätt att vara arg. Jag tror inte hon var besviken för att jag rökte utan mest för att det tog så lång tid innan jag talade om det. Vår kommunikation hade ju alltid varit rak och öppen..

När jkag berättade saker som jag visste var fel så sa hon oftast bara:
Men Lina varför gjorde du så? Du vet ju bättre. Det är jätte bra att du talar om det och alla kan göra misstag men det är om man upprepar dom som man måste fråga sig varför det återkommer.


Min kloka fina mamma..

Så mycket kul man har haft med henne... Jag har aldrig träffat henne utan att fått skratta!


Hoppas jag kan vara lite av den mamman hon var för mig till mina barn! Isf vet jag att dom kommer att klara sig bra och känna att dom är evigt älskade vad dom än gör!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback