gott o blandat

Jag vill börja med att förtydliga gårdagens inlägg om skillnader mellan stan och landet.
JAG SA INTE ATT DET VAR DÅLIGT ATT BO PÅ LANDET! Varför bor jag här då?
Jag sa att jag känner en skillnad på att bo i stan och bo på vischan...
Sen kan vi självklart inte tycka lika allihopa, eftersom då skulle det bli trångt på det ställe alla ville bo ;)
Och jag har aldrig dragit sagt att alla på landet har ett behov att handla på polarn och pyret.
Mina tankar om "märkes-saker" till barn har jag ett inlägg om i gamla bloggen och för den som är intresserad finns den kvar och kan läsas där.
Det jag skriver här är mina tankar och känslor. Självklart kan inte alla känna lika men det betyder inte att du har mer rätt eller för den delen fel för att du är av annan åsikt.
Tänker inte gå in djupare i detta men det blev några reaktioner på inlägget via meddelande, kommentarer och facebook. Och jag känner att det tog totalt fel riktning...
Men det är alltid svårt att kommunicera med skriften eftersom så mycket försvinner. Så något jag skriver med ett leende kan tolkas som en attack :)
Nog om det nu...


Idag har det varit en speciell dag. Fick göra ett oplanerat besök på förlossningen.. Så idag har jag fått se det lilla miraklet för nionde(?) gången :)
Dom är underbara i personalen där och jag kände mig sååå trygg. Vilka människor :)
Besöket slutade dock med order om vila....... igen...... Men huvudsaken att hon mår bra, lilla fialotta skrämmer slag på oss emellanåt här!
Så nu ligger man på soff locket igen då....
Denna gång märktes det tydligt att även Fredric blev orolig. När jag väl ringde för att rapportera om läget, då hörde man han pusta ut ljudligt och kommentaren:
-ååååå vad skönt!
Han brukar vara bra på att hålla masken annars men denna gång var nog värre eftersom han var hemma och bara satt och väntade.. Stackarn..


Och på fredag ska man fira bröllopsdag då :) 5 år som gifta... ( för er som tänker på separationen i vintras, så kan jag upplysa om att skilsmässan aldrig gick igenom, vilket jag är överlycklig för).
Jag fyller ju även år på fredag, så lite kalajs får det nog bli :)


Idag är oxå en speciell dag för mig och Fredric, men jag tror inte han kommer ihåg det ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback