Mamma

Min mamma är min idol och förebild.

Men det hon går igenom är så orättvist!
En långdragen sjukdom som tar kål på henne. Visst den är inte dödlig, men mamma är inte sig lik. Man märker att hennes glöd försvinner och jag vill bara tända glöden igen. Hon skrattar inte lika mycket och hon sitter mest hemma. Hon får inte sova och hon orkar inte vara vaken.

Hon har:
Struma
Artroser
Storkärlsartrit
Starr
Musklerna vid ögonen har fallit
Urinblåsan har lossnat flertal gånger
Kärlförträngningar


Hon är bara dryga 60 år och får lida enormt..
Nu har hälen lossnat! Senor har gått av och när hon går åker hela hälen undan om hon inte har stöd. I hela vänster sida har hon inget tryck och puls pga förträngningar. Ögonen är opererade för musklerna men måste göras om. Synen försvinner ibland och hon ser suddigt jämt. Kronisk smärta i leder och nu har även ryggen pajjat på henne.

Om förträngningarna i armen blir värre kommer det få amputeras, har dock varit stabilt ett år nu...

Sen som grädde på moset har mamma fått avslag om sjukpension och ligger under konstant hot om att hon ska utförsäkras igen..... Dvs noll i inkomst under minst tre månader! Hon fick inte vara kvar i facket för att hon varit sjuk för länge så hennes akassa är minimal, tror det är 60 kr före skatt / dag.


Jag hjälper mamma med allt som har med F-kassan och göra för innan höll hon på att åka på en hjärtsmäll av stressen och efter jag tagit över har hon knappt behövt och ta sin nitro medicin.. Ett bevis: försäkringskassan gör folk sjukare!


Min fina mamma <3 henne går jag genom eld för <3 det är dock jobbigt att se henne lida.....


Kommentarer
Postat av: linda

hon är grym marita!!!!!!!!!!!!!!! <3

2012-01-04 @ 13:21:38
Postat av: Lina

Tänk att det tycker jag med;)

2012-01-05 @ 10:08:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback