Nu e det dax att styra upp lite i tankarna igen!




Jag är jag och andra får helt enkelt acceptera det eller låta mig vara ifred!!

Sista året har jag knäckts av olika anledningar och då har alla händelser blivit så stora för mig. Vissa är ju stora men jag kan inte ta in allt för då orkar jag inte. Det blir för mycket känslor och jag kan inte vara alla till lags.

Alla kommer inte hålla med om mina åsikter och dom som inte kan acceptera att det jag tycker känner och tänker är den jag är dom får väl backa från mig då, för jag tänker inte backa längre.

Häromdagen blev jag ledsen igen för jag fick veta att en tjej, som varit en av mina närmsta vänner, inte tar sitt ansvar för det hon själv har skapat!!!

Utan att lämna ut någon så kan jag säga att hon skickade avklädd bild på sig själv till min man. När hon pratade med mig sa hon att hon hade inget att säga till mig. Detta var alltså en av mina absolut närmsta, är det konstigt att jag har "trust-issues" ?? Och nu går hon och säger att det är bara ett missförstånd!

En bild säger mer än tusen ord!!!!!!

En del av mig brusar upp så att jag önskar att jag inte hade ett ansvar som mamma för då kunde jag lära henne läxa. Men den större delen av mig säger:

Håll huvudet högt och låt henne inte ta mer av dig än vad hon redan gjort.


Och varför är jag så här personlig i bloggen????
Jo för jag har inte gjort något fel!! Jag ska inte skämmas för vad hon gjorde. En längre tid har jag känt att hon smutsat ner i mitt liv, men det har hon inte om jag inte tillåter det. Och går hon omkring och pratar om det så kommer jag inte backa och låta folk tro att jag är en människa som tar avstånd för skitsaker...






Needless to say, hon kommer aldrig ha en plats i mitt liv igen. Och hon kommer få skämmas över den människa hon är som inte kan stå för vad man faktiskt gör och inte kunna be om ursäkt. Även om man vet att man inte blir förlåten så ber man om ursäkt för det misstag man gör och inte för att man vet att man då blir förlåten..
Men så resonerar ju galna grannen med... citat "Dig är det ingen idé  att be om ursäkt till för du tar ju inte emot den".... hmmm samma skrot och korn det där tror jag!
Man kanske skulle para ihop dom, gullig familj det skulle bli !!



Och är det något jag har lärt mig sista tiden så är det att ta vara på dom som tar vara på mig. Vännskap handlar om att ge och ta utan smussel och skitsnack. Och dom människorna är såååå väldigt många fler <3


Jag har funderat så mycket...
Och jag kan inte sörja fel... Vi är alla olika...
Jag har rätt att prata med mina vänner om vad jag känner och bearbeta vad som har hänt...
Jag ska inte anpassa mig efter andra jämt....

Och man få säga NEJ... Vilket jag inte gör ofta.....



Även om detta inlägg verkar väldigt negativt så är det inte det.. Utan jag har själv börjat tro på det jag så länge pratat om... Man säger ju jag bryr mig inte, fast det gör man... Men nu rinner det av.. Det sitter först men sen rinner det av..

Alla som pratat om mig eller gjort mig orätt är inte värd min energi,
för det säger mer om dom än vad det gör om mig..


Jag är jag, och jag är tamefan den bästa Lina Magdalena Häggström Börjesson som finns!!!!

(hoppas nu detta peptalk håller sig och att jag inte faller igen!)






Kommentarer
Postat av: Ramona

Du är en klok tjej Lina. Med båda fötterna ska du fortsätta vandra med huvudet högt. du har INGEN ting att be om ursäkt för. sköt om dig själv och din fina familj och dina vänner. och skit i dom andra som inte är värda din vännskap.

2011-09-30 @ 16:57:34
Postat av: Milo

Jag håller med Ramona!!

Vissa människor har ju inte förstånd att förstå när "dom skitit i det blå skåpet"! ;)



Stå på dig , man är sig själv närmast.

Glöm att inte se det viktiga i livet, det viktiga i DITT/de DINAS liv... <3



2011-09-30 @ 20:44:19
Postat av: Lina Börjesson

Tack <3



Milo: måste fråga känner vi varandra i real life?

Känns lite så :) Just "det blå skåpet" brukar jag prata om !!

Lite nyfiken bara :)

2011-09-30 @ 21:16:03
URL: http://mommyrocks.blogg.se/
Postat av: milo

Nej lilla <3.

Vi har aldrig mötts, men vi e ju ganska lika i sinnet... ;)

Kanske har gemensamma "bekanta" på håll... men vi har inga gemensamma bekanta så där.

Fann din blogg av en tillfällighet!

Jag har forna tider från Uppland , but that´s it...



2011-09-30 @ 21:29:31
Postat av: Lina Börjesson

Ok, då måste vi nog vara lite lika :)

Jag tycker du alltid har så kloka ord och jag tar ofta till mig av dom :)

2011-09-30 @ 22:38:37
URL: http://mommyrocks.blogg.se/
Postat av: Milo

Jag tycker att du är en bra människa... Att du & din man är duktiga på att "jobba" på ert äktenskap. Allt måste vårdas, annars dör det ut... "Ingenting är gratis"! <3

Du är mamman många barn önskar att dom hade. <3

Men liksom jag får du erfara att människor p g a avundsjuka eller helt enkelt oförstånd indirekt åsamkar dig smärta.

Men man är aldrig någon annan än sig själv närmast!

Man lever bara 1 gång... Gjort är gjort & kan inte på något sätt göras ogjort ... Men framför allt skall man INTE förglömma VAD som är viktigt i livet! Tro mig vännen.... Det som var viktigt för mig för 25 år sedan ... är helt oviktigt idag...

Man lär så länge man lever! <3



2011-09-30 @ 22:54:33
Postat av: Lina Börjesson

tack <3

2011-09-30 @ 23:02:22
URL: http://mommyrocks.blogg.se/
Postat av: Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag

Vad tråkigt det är när de man tror är ens vänner beter sig illa. Håll huvudet högt och strunta i henne.

2011-10-01 @ 09:07:27
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Postat av: Lina Börjesson

Tack <3

2011-10-02 @ 09:55:15
URL: http://mommyrocks.blogg.se/
Postat av: Annelie

Håller med ovanstående!



Du är bäst på att vara dig själv! Ingen annan kan vara lika bra mamma till era barn som du är, ingen annan kan vara en lika fin fru till din man som du är.

Du är så j..la bra som du är!



De som sviker dig, är inte värda din uppmärksamhet.

Kram

2011-10-02 @ 19:24:37
URL: http://alvid.blogg.se/
Postat av: Josefina

men fy, du har absolut ingen anledning att skämmas, eller ta emot hennes ursäkter, gud vilken pinsam tjej! stå på dig lina, du är så cool!

2011-10-05 @ 19:26:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback