fällan för den snåle

Jo att jag är snålwerner råder det ju inget tvivel om ;)

Men något som jag hatar är getingar! Och nu börjas det. Om man kollar efter fällor och köpa så kostar dom ju en slant och det känns onödigt för min del, det är ju ingen snygg inredningsdetalj direkt.

Så jag tillverkar egna istället, som funkar precis lika bra om inte bättre!

Snålwerners getingfälla:

1. ta en petflaska
2.dela den på mitten
3. häll sockervatten i botten
4. sätt tillbaka överdelen, fast med pipen ner i botten.
5. tejpa
6. pimpa den som du själv vill

Sen är det bara ställa den där man vill slippa dom ettriga jävlarna så tar dom glädjelige självmord uten att du behöver bry dig om det :)

Min pimpade flaska ser ut så här :



Jag ställer min lite vid sidan av så jag bryr mig inte så mycket hur den ser ut ;)


Kommentarer
Postat av: Alexander

Haha. Det där är något för getingrädda jag! Tack för tipset :)

2011-05-12 @ 18:29:15
Postat av: Anonym

Billigt är alltid bäst! :)

2011-05-12 @ 20:51:03
Postat av: Linda

Himmel, vad smart! Den ska jag behålla i bakhuvudet!

2011-05-13 @ 13:03:18
URL: http://miss-misschief.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback