Dom sista dagarna

Ja, jag har ju inte skrivit något på ett par dagar. Men jag har gått med funderingar och sen har jag haft extremt mycket att göra! Vi har barndop och födelsedags kalas i helgen och jag har som vanligt tagit överkurs i vad som ska göras och har därför sett till att jag har för mycket att göra!

Men jag har tagit ett beslut baserat på den respons jag har fått via bloggen. Jag har fått massa (!) uppmuntrande mail och peppande ord. Vilka underbara människor ni är!

Jag har läst i mångas bloggar att dom upplever det tråkigt att vänner osv hör av sig mindre när dom läser bloggen. Men jag upplever precis tvärtom..  Jag har bättre kontakt med både gamla och nya vänner även s.k ytliga vänner som kommit mig närmare :)

Jag har även upptäckt att dom jag trodde stod mig närmst inte gjorde det, men är bara glad att jag äntligen vet vad som är äkta och vilka som faktiskt gillar mig för den jag verkligen är.


Men jag har ju en ganska låst personligthet till vardags och när man träffar mig "live" så kanske jag ibland kan verka lite kall, kort och stram. Men det har berott på att jag inte haft så bra självkänsla och känt mig oönskad och påträngande när jag pratat med människor jag inte direkt umgås med dagligen. Men nu har jag, tack vare denna blogg, insett att en del tycker faktiskt jag är trevlig att umgås med ;) Och när man pratar med folk man inte står nära så är det okej, jag är inte påträngande och ser ut som en ensam hundvalp utan vänner.

Hoppas ni fattar vad jag är ute efter att beskriva.. Alltid svårt att skriva ner en känsla..


Men nu blev det sidospår, så åter till beslutet!

Jag öppnar bloggen och låter inlägg ligga kvar.
Som en av er läsare skrev:

Gör inte förändringar i ditt liv pga detta.
Då har du låtit en människa ta en del av den du är.
Är det värt det?


Dom orden fick mig verkligen att tänka till. Jag har alltid varit rak, varför sluta nu?
(jag kommer inte skriva vem som skrev detta, eftersom det skickades i mail och inte som kommentar här på bloggen. Om personen vill "avslöja" sig får den kommentera inlägget.)



Som sagt jag använder bloggen som en öppen dagbok, men den respons jag fått sen jag började skriva har satt många guldkanter på min vardag.



Tack alla readers, you make my day!



Nu tillbaka till städning, matlagning och tvättmaskinerna.
Måste skärpa tills sig nu när man ska vara kyrklig imorgon ;)

Halleluja!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback