Älskade barn

För 6 år sedan låg jag just vid denna tid och bara väntade på att när som helst skulle Fredric och jag få vårat första gemensamma barn. Hur den dagen var kan ni läsa här.


När jag till slut fick se vårat lilla mirakel så kom den där känslan som bara en nybliven förälder kan förstå. När lyckan är så stor att du inte vet hur man någonsin ska kunna känna så starkt igen. Man tror att det är höjden av lycka, men man har ju så otroligt många stunder kvar av denna obeskrivliga kärlek.

Första leendet.
Första skrattet.
Första pussen.
Första kramen.

Första gången man hör dom små magiska orden:
Jag älskar dig mamma.

Och många många fler stunder.

Att bli mamma är det absolut största och vackraste som har hänt mig och jag är lyckligt lottad att få blivit det tre gånger. Jag känner att det är en ära att få vara mor till mina prinsessor och jag kommer tills den dagen jag lämnar denna jord göra allt för att hjälpa, guida och stödja dom till det dom förtjänar.
Ett underbart och kärleksfullt liv.


Att man på en sekund kan älska någon så villkorslöst och enormt är en häftig och otrolig upplevelse. Och att sedan bli villkorslöst älskad tillbaka är överväldigande.
Ett stort ansvar och man kan bara försöka göra sitt absolut bästa för att finnas där i vått och torrt. Agera från sitt hjärta med både ansvar och kärlek.

Så älskade Ronja jag är så tacksam att just du är en av mina prinsessor.
Du gör mig stolt och är perfekt precis som du är.
Dessa 6 år har varit underbara med så mycket bus och sprudlande energi och jag ser fram emot många många fler!







Så älskad från första stund!
Puss från mamma!


Kommentarer
Postat av: Svärmor

Det är stort att få barn. Men att få barnbarn är en helt annan dimension.

Så underbart att få se dessa små liv växa och bli egna individer. Att kunna va till hands och att få frågan att rå om dessa underbara barnbarn är ett previlegie................

Tack för att ni har gett oss dessa underbara guldklimpar

2011-05-31 @ 14:29:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback