Sweet home WhaleIsland!

Så nu var man hemma i Valö skogarna igen. Och det har varit en underbar helg men hemma är alltid bäst ;)
4 kg tyngre men det har varit lika gott som trevligt denna helg om vi säger så ;)

Jag tänkte försöka dra en snabb genomgång av helgen utan att missa höjdpunkterna, men jag är rädd att det blir lite långt inlägg ifall men jag kör!

Vi kom iväg med bara 10 minuters försening ( !) på fredagen. Allt och alla var med och livet var kanon. Vi kommer till Uppsla och kör in i en vit vägg....... Skitsnö säger jag!  Men vi puttrade på i 70 och jag undrade om vi någon sin skulle komma fram i den farten.
Strax efter Enköping kommer det en liten tunnel och jag ocg Fredde tittar på varandra som två fråge tecken!
- Hmmm Fredric, har det verkligen funnits ettt berg här?
- Nej det kan jag inte minnas!
-Men vi kan väl för fasen inte missat ett helt berg???
- Vi måste kört fel.

Suck stön och besvärligheter, men vi kommer till en rastplats och bestämmer oss för att stanna och testa vår coola telefoners GPS. Och jag kan meddela att våra telefoner är skitkassa eftersom Fredrics visade att vi befann oss i Norrtälje och min var inte ens i Sverige. Vi bestämmer oss för att följa vägen en bit till.
Och möts då av en till tunnel!

Nu har ungarna tröttnat och är rädda att vi är vilse (på E18!!). Dom sitter ju och väntar på att få köpa det utlovade godiset i Hummelsta godisbutik!

Sen som från ingenstan är vi i Västerås! Då har inte vi fått med oss att vägen är omdragen och godisbutiken nerlagd. Barnen går i strejk och blir väldigt besvikna. Men med mutor om at shoppa loss på en bensin mack så vänder humöret och vi kan hitta vårat lugn igen.

Efter en timme igen så ville mamman ha en rökpaus. Fredric ser en skylt, som han tror är rastplats, och svänger av. Ingen rastplats finns och det slutar med att vi åker på en guppig liten bondväg längs med E18 i ca 4 mil, gick inte fort vill jag lova!

Strax innan Filipstad så uppkommer diskussion i bilen och affärer i Filipstad.
- Jo men dom har ju Gekås där, säger Fredric
- Va??? det är väl i Ullared iaf, svarar jag
- Nej det finns där med.
-Är du säker på att det heter det?
-Ja det stavas G E K Å S!
-Men dom kan ju inte snott namnet!
-Jo det är en stormarknad!
-En stormarknad, men vad säljer dom då?
-Allt.
-Har dom mat också?
- Ja precis som Ikea
- Men Ikea har väl inte riktig mat!!
-Jo har du inte varit in i butiken utanför?
-Vilken butik?
-Den utanför kassorna
-Du menar den lilla kiosken typ?
-Ja precis
-Men det finns ju inte riktig mat där! Det är ju typ deras pizzor pasta och the.
-Ja det är mat.
-Det är typ tillbehör. Inte riktig mat.
-Joho, dom har pyttipanna!
-Men då kan ju du ta och åka och storhandla mat för matkassan denna månad, och det ska inhandlas på Ikeas stormarknad.
-ehhh, hahhahha,ehhh,hahahhaha Tyst med dig!
-Erkänn att jag har rätt !! hahahhahaha
- Nehe, aldrig hahhahahaha


Och när vi väl kom fram så stod där en prydlig liten mataffär ungefär i samma storlek som Ica i Gimo med en skylt där det stod P E K Å S!



På Lördagen var det dags att mata änderna och barnen älskade det. Många var dom vill jag lova!
Och då kommer det fram en kraftigt berusad karl och körde sitt "alkis" tugg med Fredric som stod snällt och pratade med honom, mest för att han inte skulle svansa runt barnvagnen tror jag. Jag stod med barnen uppe på en snödriva med ryggen mot dom. Då fick mannen för sig att slå mig på rumpan och det skulle han inte gjort! Min starke man lyfte upp detta spektakel till människa och visade just hur snabbt man kan komma ner från en snöhög. Mannen fattade hinten direkt och sprang iväg.




Sen fick Nisse besök av våra brudar med :)




Ja det här var några av sakerna vi gjort i helgen. Och jag kan säga att det var länge sen man skrattade så mycket! Välbehövlig mini semester!

Och på vägen hem såg vi som vanligt ut som en polsk bärplockarfamilj. Bilen var så full med grejjer vi fått att barnen satt även med saker i knät!! Men men vi är så tacksamma för allt vi fått!!

Det bästa är en tavla vi fått av Fredrics mormor, hon är också konstnär, den är helt underbar! En solnedgång på fjället som går i vitt och rosa. Kanske visar bild sen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback