25 timmar kvar

..... 13.30 imorgon ska jag infinna mig på akademiska!

Fy fasiken vad man sover dåligt om nätterna..

Magen värker, höfterna värker, handen spränger...

Men imorgon är dagen D.. Hoppas dom inte ser något som ändrar deras beslut..
Men det skulle ju inte förvåna mig med den turen jag har..

Usj jag är så nervös, även om dom sätter igång mig så är frågan är jag redo?
Tre barn.. shit pommes..

Jag har tom blivit nervös för förlossningen, vilket inte har besvärat mig ett dugg innan.
Men det känns lite läskigare när man har ett datum istället för att det bara drar igång men man vet inte riktigt när.
Man hinner oroa sig på ett annat sätt liksom.

Jag har ju blivit igångsatt förr, men Natalie, och det var ett helvete.
För den som intresserad finns den att läsa här.
(Men när jag skulle få Ronja så fick barnmorskan mig lova att inte berätta för dom andra mammorna i föräldragruppen pga hur den hade gått, så om man är lite känslig eller ska föda snart så ska man kanske inte läsa den.)
Men den gör mig väldigt nervös inför en ny igångsättning.


Det finns tydligen tre former av igångsättning.
En från att man är mogen. ( då tar man bara hål på hinnorna så att vattnet går)
En från att man är halvt mogen. (lite krångligare med nån typ ballongvidgning, lät läskigt iaf)
En från att man är totalt omogen. ( Ett rent helvet och långdraget som fasikens)

Och med Natalie var det alternativ tre och det ska ju var det värsta också.
Så håll tummarna för att allt ser bra ut och att alternativ 1 är det som blir aktuellt.

Nu ska jag snart fixa ordning i mitt fina nya badrumskåp som jag fick av fina Madde igår !!
Tack tack!




Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag körde på alternativ ett med Freja,kom in med värkar,va öppen 8 cm när dom tog hål på hinnorna,sen gick det fort :) Lycka till i denna stund nu :)

2011-01-04 @ 13:39:12
URL: http://thegirlwho.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback