Gaaaahhhhhhh!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ja dagen idag vände så fort!

Den var skitbra och allt var perfekt.. Vi skulle hämta Natalie i skolan och jag gick därför in i klassrummet för att visa hennes lärare att jag hämtade henne och att hon inte skulle åka taxin hem.

Jag frågade henne om jag behövde säga till någon mer att jag hämtade henne eller om det räckte med att läraren viste. Jag får då till svar att det är ju bra om man säger till men det är inget måste.

Hmmm, konstigt.. Så då har dom inte så står koll på var barnen tar vägen mellan klassrum och skolbuss/ taxi då eller? Men jag sa inget om det...

Men då öppnar hon munnen om Natalie, inför andra barn och vuxna till och börja med, och säger att det måste bli skärpning för att det varit så mycket runt Natalie. Hon sa att hon visste att vi hade en liten hemma men det är för mycket runt Natalie nu iaf.

Jag står som ett frågetecken och fattar ingenting.. Vad menar hon nu då?

Jo Natalie hade missat att det var bad idag och även flera gånger innan också. Och sen hade hon varit slarvig läxan flera ggr. Detta enligt hennes lärare!

Jag blev så arg, men ville inte säga något inför andra barn osv så jag behöll lugnet någorlunda och ifrågasatte vad det för läxor som blivit lidande. Och när vi går in på läxorna så visar det sig att alla läxor har blivit gjorda, inga böcker var glömda hemma, läxan var signerad av mig på hennes kort. Ja men då har jag blandat ihop barn säger hon då! Men gi F-N att gå på mig om klagomål då! Ha fakta innanför västen lilla vänn!

Jo och badet hade hon missat idag och jag sa att det var mitt fel och det hade bara hänt en gång förr (förra terminen). Men tydligen är vi dom svarta fåren som missat 2 bad sen i somras, inga andra familjer glömmer tydligen.. Med tanke på att förra terminen gick dom ut med att bad var den första måndagen i månaden och mig veteligen är inte det idag. Nej, men det var ju ändrat denna termin och det ska ju jag som är Saida veta om då eller? 


Då säger hon att ja det blir ju tokigt att hon inte kliver av bussen vid simhallen utan åker till skolan. För då blir dom ju ståendes här själva på skolgården om ingen har tid att gå med dom till simhallen.

Min reaktion på det var inte så mycket just där och då. Jag var så chockad att hon gick på som hon gjorde och att hon var så sur i tonläge mot mig. Kändes som att hon bara letade fel och orsaker att gnälla på.

Men i efterhand så slog det mig att det måste ju även finnas någon som tar emot barnen vid simhallen, som typ bussvakterna i skolan. Som ska veta att med denna buss kommer 2 barn tex.. För annars kliver dom av där själva då och får stå och vänta på resterande i klassen eller hur funkar det? Går dom in och byter om och hoppar i själva? Dom måste väl ändå samlas innan eller något liknande.
Och att säga inför min dotter, som redan haft problem med att faktiskt blivit lämnad av både taxi och bussvakt när hon blev lämnad ensam i regnet i 45 minuter innan hon gick och letade efter hjälp, att hon kan bli ensam på skolan om hon inte kommer ihåg att kliva av vid simhallen, det är väl ändå att sprida oro och osäkerhet!

Jag pratade dock med Natalie efteråt och har sagt att hon kan alltid ringa mig om något blir tokigt och förklarat att skolan kommer aldrig att vara helt tom på folk och att en vuxen kan hon alltid hitta..


Ska jag verkligen behöva få en avhyvling från läraren inför andra vuxna och barn för:

1. saker som inte stämmer
2. att jag missat badtillfälle 2 ggr sen i somras

????????

Sen har hon ingen rätt att lägga sig i om hurvida vår tillvaro ser ut med en bebis i familjen! Sen Troya kom har lugnet i vår familj infunnit sig! Innan var det rörigt och oroligt här hemma, nu är det lugnt. så hon är ingen "förklaring" till att Natalie missade sitt bad idag! Spekulationer kallas sånt tänk för!  
Och om det är något som stör Natalies skolgång så säg till mig så kan vi sätta oss ner och prata om det som vuxna människor med barnets bästa i intresse! Trodde det gick lite mer proffsigt till när man hade synpunkter på barn och föräldrar..
Och slipper vi ha allmänt korridor gnäll över en bänk..


Sen är det såååååååå dumt av henne att stå och säga så där inför Natalie!! Så som Natalie kämpar med sina läxor.. Ja hon har pruttenkelt för sig när det kommer till att läsa och skriva och har inte att "kämpa" med så. Men hon skriver orden om och om och om igen för att få bokstäverna se fina ut och för att impa på fröken.
Sen står fröken och säger att hon inte sköter läxorna och att det är för mycket runt henne....

Duktigt fröken! där sänkte du precis en 9-åring som bara vill impa på dig!
I min dotters värld så ger hennes ansträngnigar resultat och det ger vi henne bekräftelse på hemma iaf.. Tänk att vi hinner det trots att "det är så mycket runt oss"! pffft!

Nej usj! Jag är ledsen, arg och besviken.. Det är bara några ord hur jag känner nu...


Och jag blir bara mer och mer arg ju mer jag tänker på det.. Det blir nog en förfrågan om en tid för ett samtal med fröken i kontaktboken..  Känner att jag inte bara kan släppa detta..


Kommentarer
Postat av: Lillemor Nordström

Åh vad arg jag blir:( Usch förstår att du är arg. Låter nästan som om det var sebbes gamla lärare:(

Bra Lina stå på dig och vad bra att ni ger Nathalie bekräftelse. Kram på er:)

2011-01-24 @ 15:41:34
Postat av: Blomster

Vilken jävla kärring rent utsagt! usch bort med sånna!

2011-01-24 @ 16:01:50
Postat av: Sandra O

Tråkigt att läsa Lina. Verkar nästan som hon har nåt agg mot er och att det är nåt annat som stör henne... Eller så mår hon själv inte bra på nåt vis.



Skulle nog prova att ringa eller söka upp henne och fråga vad hon menar egentligen och säga hur dåligt det faktiskt kändes för dig och Natalie, nån gång när inte Natalie är med och hör..



Trist =(

2011-01-24 @ 18:24:03
Postat av: Olle Engström

En så komplett inkompetens från en lärare får man verkligen hoppas är en unik händelse. Läraren visar inte bara totalt oförstånd när det gäller att vårda utvecklingen av självkänsla hos barn, din dotter. Hon visar också en enastående korkskallighet när det gäller att visa vägen för lyssnande barn, hur vuxna byter tankar med varandra i en situation.



Barnen...vår framtid måste skötas av kompetenta lärare. Denna sk lärare har nog valt fel yrke,hon passar bättre som.....tja något yrke där avsaknad av social kompetens,påvisande av total korkskallighet, brist på psykologisk insikt är egenskaper som inte gör varken till eller från.



Olle Engström

2011-01-24 @ 18:59:31
Postat av: emm

Gud vad arg jag blir när jag läser detta.

Jävla kärring till lärare......

2011-01-25 @ 09:24:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback