Stock och sten!

Fi fäään vad det gör ont med mjölkstockning!!! Ena bröstet såg ut som en vattenmelon och gjorde ont till tusen igår. Och jäklar vad fort det gick!
Kände att det började bli ömt vid tre, sen blev jag yr och började vingla när jag gick.. En timma efter det hade jag tokhög feber och låg och grinade i baksätet av smärta och feberyra. Det gjorde såå ont att jag ville bara amputera bröstet!

efter att rådgjort med jouren så fick jag åka in iaf, ville absolut inte men dom ville kika på mig. Och efter massa ompyssling så började det släppa lite till slut iaf. Och när vi pratat om hur mna dagar sett  ut så fick jag lite "bassning"  för att jag inte tagit det lugnare..Man har full fart hela tiden med 14 järn i elden och sen kom det stora erkännandet till varför jag ställer dom kraven på mig själv. Jag får dåligt samvete om jag måste säga till barnen att vänta för att jag måste vila eller för att det ser stökigt ut hemma. Så då resulterar det i att jag prioriterar allt annat än att vila.

Och min söta mor köpte en ny amningsBH idag till mig som är kanon skön, snacka om skillnad!!! Så snålwerner som bara köper billiga grejjer fick sig en knäpp på nosen idag! Den kostade dubbelt så mycket mer än den jag hade tidigare men jäklar vilken skillnad! Värken avtog efter haft den på i bara 10 minuter! Jag trodde ju att den skulle bli för stor, sköterskan på jouren rekomnderade större storlek, men den satt som en smäck :) Så nu är man i klass med Pamela snart, e-kupa är nog fasiken i ungefär samma klass som henne ;) Fast jag tror mjölk är hälsosammare än silikon ;)

Sen att jag tänkt så mycket på att jag "måste" ut och promenera för att komma igång med motionen igen och få tillbaka beach kroppen. Men jag är inte som en del andra som efterbara några veckor är fit for fight, jag är rund nu och har och kommer få jätte svårt att få bort dom kilona. Men alla är vi inte lika och så är det bara. Man kan inte jämföra sig med andra eftersom man har den kropp man har och man kan bara ta vara på den så gott man kan. Sen om andra har turen att komma i form fort så är ju det kanonbra för dom, och jag kommer i min takt som är bra för mig.

Avundsjuka är ett gift, usj hur folk kan bete sig pga den.. När man kollar in större bloggar blir man mörkrädd emellanåt av dom kommentarer som haglar in. stort cred till dom som orkar fortsätta blogga trots all skit som haglar, jag vet att jag inte skulle klarat det...


Nu blev det sidospår här, är lite svårt att skriva ihop något med tokhög feber, man e ju lite snurrig!

Det som dom iaf sa var att kroppen säger ifrån när det inte orkar längre och det gick fort igår! En timme från att må prima till att ligga och skaka. Så även om psyket är starkt så sa kroppen : Nej , nu lägger vi ner. Fast igår kändes det ganska hopplöst när jag satt på jouren, så just då var psyket i botten också, grät som ett litet barn.

Men nu ska jag iaf bara vila i helgen och ta hand om mig!
Fredric jobbar, Natalie är i Oslo och Ronja är med min mor, så nu kan jag bara slappna av med Troya och se till att amningen kommer igång rätt igen och att jag tar hand om min kropp!

Kommentarer
Postat av: Pillsan

Åh ett litet tips från en mamma till en annan kanske? Har införskaffat en bh till det som ev komma skall. Hade först en annan som var tokskön men för liten och fanns såklart inte i större storlek utan de verkar ha utgått... Vad är det för någon som du tycker är bra? Kanske värt att kolla in på en sådan på engång?

Hoppas att du får vila ordentligt nu så att det blir bättre! Kramselikram1

2011-01-28 @ 16:07:28
Postat av: Lina

Vi köpte min på Elisabeths affär i östhammar.. Kanon skön!Rekomenderas starkt! 379 kr kostade den men det var det lugn värt! Så har du tänkt och amma så säger jag bara köp den!! :)



Hoppas lillfisen kommer snart nu, han kommer vara lika stor som Troysan fast han e nykläckt ;) Hon väger bara 3040 nu :)



Kram

2011-01-28 @ 16:21:22
URL: http://mommyrocks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback