Skoltaxi

Snälla någon berätta för mig vad jag ska göra???
För när jag agerar på eget intiativ blir det bara pannkaka tydligen!

Jag satt här och hade börjat skriva ett så postivt och glatt inlägg om sommaren osv Då kommer Natalie hem med taxin och ville prata med mig.

Idag hade det blivit strul med taxin igen tydligen.. Suck..
När hon kommer till taxin så frågar chauffören om hon bor i hackbol, Natalie hinner bara svara nej och då säger han att hon inte får åka med! Han trodde hon var en kompis till en annan flicka som bor i Hackbol. Men Natalie säger att hon bor i Valö, då hade chauffören sagt argt: vart i valö? Natalie svarar: Lund Chauffören: Lund Valö då får du sätta dig längst bak.
Natalie blev rädd när han lät arg och vågade inte säga till att hon lätt blir åksjuk så där satt hon hela resan.

I taxin hade hon och två andra killar skojat och skrattat och då hade chauffören blivit arg igen och enligt Natalie rytit och sagt att dom skulle sitta helt tysta. Tydligen hade alla blivit rädda och suttit knöpptysta hela vägen.
Visst allt för mycket skrik och stoj skulle jag också bli knäpp av men är det rätt att i en skoltaxi begära att det ska vara tyst? Jag anser inte det, men jag kanske har fel där , jag vet inte.

Förra veckan så blev en annan chaufför  lite putt på mig också för att jag hämtade Natalie vid skolan och inte hade ringt till taxin och meddelat det. Jag talade då om att jag hade frågat personalen i skolan om jag var tvungen att säga till innan jag hämtar henne och fick till svar att det behövdes inte.. (Vilket jag då reflekterade över hur konstigt det var att man inte behöver säga till utan man kan bara hämta henne, tror jag skrev om det i ett tidigare inlägg där jag kommit lite oenig med en lärare.) Men han var iaf lika grinig för det och sa i kort ton att så är det minsann inte och om jag ska hämta henne ska jag ringa taxin!

Jag har fått hem info inför Ronjas skolstart i höst och där var även ett infoblad om skolskjuts. I det står inget om hurvida man ska meddela taxi eller skolan om dom inte ska åka med taxin en dag. Läraren i skolan hade inte aning om hur det funkade osv Chaufförerna har blivit griniga, antagligen för att dom fått tillsägelser eftersom jag klagat. Om jag inte sagt något kanske dom inte hade varit så sura nu. Men vart är service känslan i dessa människor? Jag menar dom har ju valt sitt yrke som chaufför och väljer man att köra skoltaxi måste man väl ändå kunna hantera barn på ett vettigt vis?

Vad ska jag göra nu?

Jag vill inte framstå som en gnällkärring som ringer och klagar på minsta lilla. Jag har tagit upp detta med rektorn 2 ggr. Samordnaren för skoltaxi har jag också pratat med 2 ggr. Läraren vet om att Natalie är nervös för skoltaxin och hur hon ska ta sig hem.

Natalie vill knappt åka till skolan förutom på torsdagar för då åker hon bussen hem och då är det bättre tycker hon. Hon säger att alla busschaufförerna är så snälla. Så om någon chaufför läser detta: Kärlek till er!!!!

Jag vill bara att hon ska känna sig trygg och glad, inte nervös och rädd. Det gör så ont i mamma hjärtat att se sin dotter ledsen när hon kommer hem och tappa gnistan för skolan pga skolskjutsen. Hon har frågat om jag inte kan hämta henne för hon vill inte åka taxi längre, men det är ju inte hållbart varken ekonomiskt eller tidsmässigt :(


Kommentarer
Postat av: Svärmor

Dags för farmor att rycka in kanske.............

2011-02-16 @ 14:47:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback